کشته شدن 16 نظامی آذربایجان درقره باغ تایید شد
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه اعلام کرد که 16 نفر از نظامیان این کشور طی دو روز گذشته در جریان درگیری با نیروهای ارمنستان در منطقه "ناگورنو-قره باغ" کشته شدند.

این در حالی است که شدت درگیری و تبادل آتش بین ارتش های جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در "ناگورنوـقره" باغ روز دوشنبه نسبت به روز قبل کاهش داشت اما این منطقه همچنان پرتنش است و دو کشور به تهدیدات خود ادامه می دهند.

 

کشته شدن 16 نظامی جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ تایید شد

 

درگیری های سه روز اخیر در "ناگورنوـقره باغ" در هر دو طرف ده ها کشته برجای گذاشته است.

جمهوری ارمنستان با اعلام این که ادامه عملیات نظامی می تواند عواقب غیرمنتظره ای برای آذربایجان داشته باشد نسبت به وقوع جنگی تمام عیار هشدار داد.

جمهوری آذربایجان هم تهدید کرد که اگر غیرنظامیانش هدف گرفته شوند آماده حمله به اِستِپاناکِرت یا خانکَندی، شهر مرکزی "ناگورنوـ قره باغ" خواهد شد.

در همین حال مقامات قرقیزستان از آمادگی این کشور برای میانجی گیری در مناقشه قره باغ خبر دادند

همزمان، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایش جان کری اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه خواهان برقراری آتش بس فوری در اسرع وقت است.

 

کشته شدن 16 نظامی جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ تایید شد

 

به جز روسیه و آمریکا، فرانسه نیز خواهان آتش بس فوری شده است.

ناگورنو-قره باغ بخشی از خاک جمهوری آذربایجان است که 22 سال پیش (1994 میلادی) پس از جنگی خونین تحت کنترل و حمایت ارمنستان قرار گرفت و اعلام موجودیت و استقلال کرد، اما تا به امروز از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.