روزنامه هافینگتن پست در گزارشی نوشت: "هرب سیلورمن،" مؤسس و رئیس ائتلاف سکولار آمریکا می گوید: من سال گذشته مقاله ای با عنوان " چرا دیگر حامی اسرائیل نیستم" منتشر کردم که با نظرات منفی کاربران مواجه شد. من این مقاله را بیشتر به دلیل حمایت های بی دریغ آمریکا از رژیم صهیونیستی منتشر کردم. دموکرات ها و جمهوری خواهان آمریکا در خصوص همه مسائل اختلاف نظر دارند؛ اما بارها اعلام کرده اند آمریکا و اسرائیل را دوست دارند. این درحالیست که چنین علاقه ای به کشورهایی از جمله انگلستان، کانادا و دیگر متحدان ما دیده نمی شود. شاید اصول آمریکا به اصول اسرائیل نزدیک باشد؛ اما باید از اسرائیل به خاطر نقض حقوق بشر انتقاد کرد. 

 

نگارنده در ادامه این مطلب می نویسد: آنچه بیشتر من را نگران می کند این است که کابینه اسرائیل با یک لایحه ضد دموکراتیک موافقت کرد که بر مبنای آن اراضی اشغالی فلسطین را تنها کشور یهودیان می خواند و به 20 درصد از جمعیت غیریهودی ساکن اراضی اشغالی بی توجه است.

 

در ادامه این گزارش آمده است: رژیم صهیونیستی بیشتر به دلیل اینکه منافع و آرمان های دموکراتیک مشترکی با آمریکا دارد به کشور مورد علاقه آمریکایی ها تبدیل شده است. اما آنچه بیشتر مرا آشفته می کند این است که عربستان سعودی نیز دومین کشور محبوب آمریکاست. انزجار من از عربستان سعودی از سال 1988 آغاز شد. یک ریاضی‌دان اهل هندوستان از من خواست یک توصیه نامه برای تدریس در دانشگاهی در عربستان سعودی بنویسم. اما دولت عربستان به خاطر نام خانوادگی من که در نامه ذکر شده بود، پیشنهاد تدریس وی را نپذیرفت. زیرا من یک یهودی بودم. در سال 1948 نیز 48 کشور از اعلامیه جهانی حقوق بشر که بوسیله مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شده بود، حمایت کردند. کشورهای مسلمانی از جمله افغانستان، مصر، ایران، عراق، لبنان، پاکستان، سوریه و ترکیه این اعلامیه را امضا کردند؛ اما عربستان سعودی از امضای آن امتناع کرد و مدعی شد اصول آن با قانون شریعت متناقض است.

 

به نوشته نگارنده این مطلب، ما در حال حاضر باید با گروه تروریستی داعش -- که بزرگترین تهدید محسوب می شود -- مقابله کنیم. اما باید به شباهت های داعش و عربستان سعودی از جمله ایدئولوژی های وهابی این دو نیز توجه کنیم. هر دو مردم را گردن می زنند، زنان را به بردگی می گیرند، افراد را به دلیل ارتداد و توهین به مقدسات می کشند. اما آمریکا تنها روی منافع حاصل از عربستان تمرکز کرده است. از جمله منافع عربستان برای آمریکا نفت و حریم هوایی آن است.