شرکت حقوقی «موساک فونسکا» در «پاناما» که در مرکز رسوایی کمک به قدرتمندان و ثروتمندان جهان برای فرار از پرداخت مالیات قرار دارد، با بیش از 1000 شرکت در آمریکا در ارتباط بوده است.  

انتشار بیش از 11 میلیون سند این شرکت حقوقی در روز جمعه که به عقیده بسیاری، بزرگترین افشاگری مالی علیه سیاستمداران جهان و اربابان زر و زور را رقم زده با واکنش‌هایی گسترده از جمله استعفای نخست‌وزیر ایسلند همراه شده است.

 «اسناد پاناما» نشان می‌دهند «موساک فونسکا» چگونه به مشتریان خود کمک می‌کرده که پولشویی کنند، از پرداخت مالیات فرار کنند و دارایی‌هایشان را از تحقیقات نهادهای بازرسی کشورها مخفی نگاه دارند. 

روزنامه «یو‌اس‌ای‌ تودی»، روز چهارشنبه در گزارشی نوشته «موساک فونسکا» با بیش از 1000 شرکت آمریکایی که عمدتاً از سال 2001 به بعد تأسیس شده‌اند  ارتباط داشته و به آنها برای فرار از چنگ تنظیم‌کنندگان مالی آمریکا کمک کرده است.

بر اساس بررسی‌های «یو‌اس‌ای تودی» از اسناد بازرگانی ایالت «نوادا»، بیشتر این شرکت‌ها را  یک شرکت مادر به نام «M.F. Corporate Services» در همین ایالت تأسیس کرده است. درباره بسیاری از این شرکت‌ها، اطلاعاتی جز اینکه از شرکت‌های تابعه «M.F. Corporate Services» است، وجود ندارد.