روسپی گری در این کشور جرم شد

 از این پس مشتریان زنان خودفروش در فرانسه جریمه خواهند شد. نمایندگان پارلمان فرانسه روز چهارشنبه متن مجازات مشتریان زنان خودفروش را تصویب کرد. تصویب مجازات برای مشتریان فحشا از تعهدات اول‌اند در تبلیغات انتخاباتی‌اش بود.

پارلمان فرانسه پس از دو سال و نیم بحث‌های داغ، اصلاحیه تشدید مبارزه با فحشا را تصویب کرد. محور اصلی این اصلاحیه مجازات مشتریان فحشا است. با تصویب اصلاحیه قانون فحشا، از این پس مشتریان زنان خودفروش در فرانسه 1500 یورو جریمه می‌شوند و در صورت تکرار این جرم، جریمه آن‌ها تا بیش از 3500 یورو افزایش می‌یابد. این اقدام به معنای غیر قانونی شدن خودفروشی در فرانسه است.

با تصویب این اصلاحیه، فرانسه به جمع کشورهای سوئد، نروژ و ایسلند و انگلیس پیوست که چنین تدبیری اتخاذ کرده‌اند.

مد اولیویه -- نماینده زن پارلمان فرانسه که مبتکر این طرح است-- اعتقاد دارد با تشدید ممنوعیت فحشا، امکان کمک به زنان خودفروش بیشتر می‌شود.

وی گفت: تصویب این متن مهم است، زیرا با زنانی که می‌خواهند از این کار دست بکشند همراهی می‌کند. طی سه سالی که ما بر روی این اصلاحیه کار کردیم، جامعه متوجه شدت فحشا در کشور شد. متوجه شد که 90 درصد زنان خودفروش می‌خواهند از این کار دست بکشند و 85 درصد آن‌ها قربانی شبکه‌های تبهکار شده‌اند.

اما حتی برخی از نمایندگان که به این متن رأی دادند امیدی به مؤثر بودن آن ندارند. برخی جمعیت‌ها به ویژه اتحادیه کارگران جنسی فرانسه مخالفت آشکار خود را با این متن اعلام کرده‌اند زیرا بیم آن دارند سبب پنهانی‌تر شدن فحشا و افزایش خطر تجاوز به زنان و روابط پرخطر شود.

بنا بر آمارهای منتشرشده در فرانسه بین 30 تا 40 هزار زن خودفروش در فرانسه حضور دارند که از این طریق امرارمعاش می‌کنند.