به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد جنگنده‌های سعودی در بمباران بازاری در یمن در پانزدهم مارس از بمب‌های 907کیلوگرمی استفاده کردند که به کشته شدن حداقل 97 غیرنظامی از جمله 25 کودک منجر شد.

در بیانیه این سازمان مدافع حقوق بشر آمده است حملات هوایی به بازار مزدحمه در روستای مستبأ یمن از حملات غیرقانونی، عمدی،‌ نقض کننده ارزش‌ها و جنایات جنگی به شمار می‌رود.

این سازمان از آمریکا و دیگر کشورهایی که همچنان به رژیم آل سعود سلاح می‌فروشند، خواست فروش تسلیحات به این رژیم را متوقف کنند.

دیده‌بان حقوق بشر همچنین از انجام تحقیقات میدانی در بیست و هشتم مارس خبر داد و فاش کرد در جریان تحقیقات در این بازار، بقایای بمب جی‌پی‌یو31 هدایت‌شونده با ماهواره را پیدا کرده است که این بمب‌های 907کیلوگرمی را آمریکا در اختیار عربستان قرار داده است.

بریانکا موتابارتی از پژوهشگران بخش اضطراری دیده‌بان حقوق بشر تأکید کرد در خونین‌ترین حمله به غیرنظامیان یمنی از سلاح‌‌های ساخت آمریکا به کار گرفته شد که این مسئله فاجعه‌بار این مسئله را آشکار می‌کند که این کشورها باید فروش تسلیحات به سعودی‌ها را متوقف کنند.

سازمان ملل متحد آمار قربانیان حملات هوایی رژیم سعودی به مستبأ یمن در 15 مارس را 119 کشته و 47 زخمی دانسته است که 22 کودک در میان قربانیان به چشم می‌خوردند.

این در حالی است که قرار است از شامگاه یکشنبه 22 فروردین، آتش‌بس در یمن آغاز و در پی آن در 18 آوریل، مذاکرات صلح در کویت انجام شود.