آویختن بالاترین نشان مصر بر گردن ملک سلمان!

 "ملک سلمان بن عبدالعزیز،" پادشاه عربستان سعودی در اولین سفر رسمی خود به مصر با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد. این سفره پنج روزه که از پنج‌شنبه آغاز شده است بیانگر حمایت ملک سلمان از عبدالفتاح سیسی بوده و قرار است دو کشور قراردادهایی را برای سرمایه گذاری در مصر به امضا برسانند.

 

در همین حال دو منبع در دولت قاهره به رویترز گفتند عربستان سعودی قرار است قراردادی به ارزش 20 میلیارد دلار برای تامین نیازهای نفتی مصر در 5 سال آتی امضا کند.

 

العربیه گزارش داد: پیش از برگزاری نشست خبری میان پادشاه عربستان و رئیس جمهور مصر، عبدالفتاح السیسی نشان "نیل" را که بالاترین نشان مصر محسوب می شود به گردن ملک سلمان آویخت.

 

در این نشست خبری پادشاه عربستان سعودی اعلام کرد با احداث پلی در دریای سرخ و اتصال مصر و عربستان از طریق این پل به یکدیگر، با مصر به توافق رسیده است.

 

عبدالفتاح السیسی نیز پیشنهاد کرد این پل «سلمان بن عبدالعزیز» نامیده شود.

 

به گزارش رسانه‌های دولتی مصر، ملک سلمان روز یکشنبه در پارلمان این کشور سخنرانی خواهد کرد.

 

مصر و عربستان سعودی سال گذشته پس از توافق در جریان اجلاسی که در قاهره، پایتخت مصر، برگزار شد، بیانیه‌ای تحت عنوان «بیانیه قاهره» منتشر کردند و به همکاری نظامی و بهبودی روابط اقتصادی متعهد شدند.

 

پیشتر عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت با تزریق مبلغی بالغ بر 23 میلیارد دلار در قالب محموله‌های نفت و ودیعه بانکی به اقتصاد مصر رونق تازه‌ای بخشیدند.