اظهارات عجیب ناظر سابق حقوق بشر در مورد مسلمانان انگلیس

  یک عضو سابق حقوق بشر، مسلمانان انگلیس را ملتی در یک ملت دیگر خواند.

«تروور فیلیپس» در توضیح ادعای خود گفت: ما تحقیقی بر روی ۱۰۸۱ مسلمان ساکن انگلیس انجام دادیم و متوجه شدیم که اغلب آنان از قوانین و مقرارت خود پیروی می کنند و به قوانین انگلیس، پایبند نیستند.

وی در تشریح عدم پایبندی مسلمانان به قوانین حاکم بر انگلیس چنین اظهار داشت: پنج درصد از مسلمانانی که مورد بررسی ما قرار گرقته اند، در طول یکسال گذشته، به هیچ عنوان وارد خانه غیر مسلمان نشده اند.

این عضو سابق حقوق بشر سازمان ملل، همچنین افزود: ۳۹ درصد از افراد بالغ، اعم از زن و مرد، که مورد تحقیق قرار گرفته اند، معتقدند همواره زوجه باید از زوج خود تبعیت کند و مطیع فرمان او باشد، این در حالی است که فقط پنج درصد از مردم عادی انگلیس چنین اعتقادی دارند، و یک سوم از مسلمانان، موافق حق تعدد زوجات برای مردان هستند، علیرغم اینکه در انگلیس، داشتن بیش از یک همسر برای مرد، غیرقانونی محسوب می شود.

به گفته فیلیپس، ۲۳ درصد از مسلمانان انگلیس، خواهان اجرای احکام اسلامی در این کشور هستند و ۵۳ درصد از آنان، مخالف تجویز و ترویج ازدواج همجنسگرایان هستند.

در قسمت دیگری از ادعای وی آمده است که بیشتر مسلمانان انگلیس، تمایل ندارند فرزندانشان، تحت تعلیم معلمان همجنسگرا قرار گیرد.

وی در انتها، یکی از راه حل های پیشنهادی خود را چنین بیان کرد: به نظر من باید نظارت بیشتری بر مسلمانان داشته باشیم و نگذاریم آنان از فضای عمومی جامعه جدا شده و در بخش هایی مختص به خود اجتماع کنند. چراکه در این صورت به اجرای قوانینی خود و زیر پا گذاردن علنی قوانین انگلستان روی خواهند آورد.

این اظهارات در حالی از سوی این عضور سابق سازمان حقوق بشر مطرح شد که این فرد دقیقا به موارد اختلافی عقیدتی و دینی مسلمانان با دیگر افراد جامعه انگلیس دست گذارده است.

فیلیپس، به بیان مواردی پرداخته است که از نطر دین مبین اسلام در آن موارد احکام خاصی دارد. بنابراین به نظر می رسد که فرد، با غرض ورزی اقدام به چنین نظرسنجی ای کرده و هدف اصلی وی تخریب چهره اسلام بوده است.