احتمال حصول توافق آشتی میان ترکیه و رژیم صهیونیستی

یک مقام ارشد ترکیه‌ای در گفتگو با روزنامه دیلی صباح از احتمال رسیدن رژیم صهیونیستی و این کشور به توافق آشتی طی دو هفته آینده خبر داد.

این مقام ترک که از جزییات مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و ترکیه اطلاع دارد گفت یکی از مسایل مورد اختلاف، واکنش این رژیم به درخواست ترکیه درخصوص ارسال ژنراتور برق به ساحل غزه جهت تامین برق مصرفی این باریکه می‌باشد.

وی همچنین اعلام کرد که ترکیه و اسرائیل در دور دیگر مذاکرات که در هفته‌های آتی انجام خواهد شد راه حلی برای مسایل باقی مانده پیدا کرده و علنا پایان بحران میان این دو رژیم درپی حمله رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره را اعلام خواهند کرد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» این رژیم بطور کامل درخواست ترکیه را رد نکرده است، اما هنوز باید قبل از جواب نهایی، بررسی‌های بیشتری انجام دهد.

بر اساس اظهارات این مقام ترک، آنکارا از بیشتر درخواست‌هایش درخصوص غزه عقب نشینی کرده و تنها تعهد رژیم صهیونیستی برای تسهیل محاصره و رسیدن کشتی‌های حاوی کمک‌های بشردوستانه به این باریکه را خواستار شد.

در مقابل رژیم صهیونیستی نیز خواستار بسته شدن دفاتر حماس در ترکیه و منع شدن این گروه از انجام فعالیت‌های نظامی در این کشور شد.