منطقه راهبردی «جبل القلعة» لاذقیه آزاد شد

صدها تن از عناصر تروریستی گروهک‎های «جبهه النصره»، «احرار الشام» و «انصار المهاجر» عملیات جدیدی را از روز گذشته برای اشغال مجدد مناطق شمالی استان لاذقیه در حومه شهرک «کنسبا» و «جبل الترکمان» آغاز کردند.

یک منبع میدانی اعلام کرد که از روز گذشته شدیدترین درگیری ها در منطقه القلعه در شمال شهرک کنسبا در جریان است.

وی با بیان این که تلاش گروه های تروریستی برای پیشروی در این محور تاکنون نتیجه نداده است، گفت: تروریست های جبهة النصره، احرارالشام، ارتش آزاد و حزب ترکستانی بامداد امروز و پس از شش ساعت درگیری سنگین موفق به اشغال منطقه مهم و راهبردی «جبل القلعة» در شمال استان لاذقیة شدند.

این منبع میدانی افزود: پس از ورود تروریست ها به جبل القلعه، نیروهای سوری به صورت موقت از حومه مناطق «بیت جناورو» عقب نشینی کردند.

وی گفت: ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در نهایت پس از درگیری های شدید موفق شدند عصر امروز این منطقه راهبردی را بازپس بگیرند.

این منبع میدانی افزود: درگیری های شدید در منطقه القلعه در شمال شهرک کنسبا همچنان ادامه دارد و نیروهای سوری در تلاش هستند تا مواضع خود در این منطقه را بازپس بگیرند.

منطقه راهبردی «جبل القلعة» بر مناطق اطراف از جمله «بیت جناورو والبیضاء» اشراف کامل دارد.

گروه های تروریستی شب گذشته نیز موفق به اشغال ارتفاعات «ابوعلی» در حومه شهرک کنسبا شده بودند، اما ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در حملاتی معکوس این ارتفاعات را نیز باز پس گرفتند.