موافقت داعش با بازگشت 50 انگلیسی به کشورشان

 داعش به 50 تن از عناصر انگلیسی خود اجازه داده است که به کشورشان باز گردند.

موافقت داعش با بازگشت این افراد به انگلیس، نگرانی‌هایی را درخصوص برنامه این عناصر برای اجرای عملیات انتحاری به وجود می‌آورد.

روزنامه انگلیسی تایمز اعلام کرد: مسؤولان نهادهای مبارزه با تروریسم در انگلیس، در حال بررسی اسنادی هستند که طبق آنها داعش به عناصر انگلیسی خود اجازه بازگشت داده است.

تایمز خاطرنشان کرد، این اسناد جزو هزاران سندی هستند که سایت روزنامه سوری "زمان الوصل" آنها را منتشر کرده است.

در این اسناد ادعا شده است که داعش به عناصر خود به دلایل مختلفی مانند کار و یا مسائل خانوادگی، اجازه می دهد به کشورهایشان بازگردند.

در یکی از این اسناد یک انگلیسی به نام "سعید حمید" که از عناصر ناشناس داعش است اجازه گرفته است که به کشورش بازگردد، ولی برگه های او پس از کشته شدنش بازگردانده شد.

حمید در سن 21 سالگی به پدرش گفته بود که یک هفته با دوستش به تعطیلات می رود، ولی هیچگاه بازنگشت.

البته حمید به داعش دروغ گفته بود و در فرمهایی که به او داده بودند نوشته بود که یتیم است و می خواهد به عنوان معلم انگلیسی و یا در بخش رسانه و یا رایانه فعالیت داشته باشد.

داعش 6 ماه پس از خروج حمید از انگلیس عکسی را از جسد او منتشر کرد.

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.