حماس برای جنگ احتمالی آماده می شود

در هفته جاری تعدادی از روزنامه‌های اسرائیلی بر این موضوع  متمرکز شده‌اند که حماس در حال ترمیم قوای نظامی‌اش است که در حمله 51 روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه از دست داده است تا در رویایی احتمالی آینده آماده‌تر باشد و به همین دلیل تلاش دارد فعلا آرامش را در مرزها حفظ کند.

هاآرتص

هاآرتص نوشت: حماس به دنبال ادامه تکمیل آمادگی‌اش برای درگیری آینده است و هم‌اکنون بر ساخت موشک و خمپاره، آموزش کماندوهای دریایی و نیز آماده کردن نیروهای ویژه برای حمله به داخل اسرائیل متمرکز شده است.

اسرائیل امروز

روزنامه «اسرائیل امروز» نیز در این باره نوشت: حماس توجه بسیاری به مجهز بودن به موشک‌های کوتاه‌برد دارد و تلاش می‌کند سر این موشک‌ها را با مواد منفجره مجهز کند و وزنش به 250 کیلوگرم خواهد رسید.

حماس اینگونه در مرحله آماده‌باش کامل قرار دارد و بیم آن دارد که رژیم صهیونیستی به صورت غافلگیرانه به نوار غزه حمله کند و علیرغم این کاملا احتیاط می‌کند که موشکی به سمت اسرائیل شلیک نکند تا منجر به تحریک به حمله نشود.

در ادامه گزارش این روزنامه آمده است: بسیاری از تلاش‌های حماس برای قاچاق اسلحه به غزه با تلاش‌های مصری خنثی شده است و بیشتر این سلاح‌ها از لیبی می‌آید و منبع برخی از آنها یمن است.

واللا

وبگاه صهیونیستی «واللا» ادعا کرد: حماس از آرامش مرزی در جنوب اسرائیل محافظت می‌کند زیرا دریافته که هر مقابله نظامی در آینده با پاسخ سخت اسرائیلی علیه غزه همراه خواهد بود.

حماس در مرحله فعلی ترجیح می‌دهد قدرت نظامی خود را ترمیم کند و برای درگیری آینده با اسرائیل آینده شوند.

یدیعوت آحارونوت

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز نوشت: ارتش اسرائیل اخیرا رصد افزایش توانایی‌های نظامی حماس در غزه را افزایش داده و این به خاطر آمادگی برای پاسخگویی به این افزایش توانایی است.

این روزنامه در ادامه نوشت: حماس در حال حاضر بیم آن دارد که اسرائیل به صورت غافلگیرانه دست به حمله بزند و به همین دلیل خطای در محاسبات همچنان میان حماس و اسرائیل وجود دارد.        

یدیعوت افزود: در حال حاضر سه دلیل برای از سرگیری درگیری با حماس وجود دارد: اولین آن سوءتفاهم دو طرفه، دوم پویایی تشدید درگیری‌ها با وضعیت فعلی کرانه باختری و سوم افزایش فشار اقتصادی بر غزه و امکان انفجار آن. در پایان این گزارش آمده است جنگ اسرائیلی آینده علیه حماس هجومی خواهد بود نه دفاعی.