پاکسازی 3 منطقه در «قلمون» شرقی

عناصر تروریستی داعش هفته گذشته در منطقه قلمون شرقی استان دمشق حملاتی را علیه مواضع ارتش سوریه انجام دادند و بخش‌هایی از فرودگاه نظامی «الضمیر» را اشغال کردند.

نیروهای سوری در سه روز گذشته عملیات جدیدی را برای پاکسازی این منطقه انجام دادند و عصر روز گذشته موفق شدند مناطق شرقی فرودگاه از جمله کارخانه سیمان در شرق این فرودگاه را از وجود تروریست ها پاکسازی کنند.

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگتر     کلیک کنید

بنا بر این گزارش، از نیمه شب گذشته عملیات جدیدی برای پاکسازی مناطق دیگر در حومه شرقی این فرودگاه آغاز و مناطق«استراحة الصفاء، حومه فرودگاه(السین) و مثلث معروف(تدمر_بغداد_اردن)» از وجود تروریست های داعش پاکسازی شد.

 

به گزارش فارس، نیروهای مقاومت به همراه ارتش سوریه موفق شدند مواضع خود رادر این مناطق به طور کامل تثبیت کنند.

بنا بر این گزارش، در چند روز گذشته و همزمان با اشغال حومه فرودگاه نظامی «السین»، تروریست‌های داعش تلاش زیادی کردند که این فرودگاه را اشغال کنند، اما نیروهای سوری به خوبی توانستند این حملات دفع کنند.

فرودگاه نظامی السین بزرگترین فرودگاه نظامی سوریه است و در عملیات نیمه شب گذشته نیروهای سوری موفق شدند امنیت مسیر ارتباطی میان این فرودگاه با مناطق اطراف آن را تامین کنند.

در عملیات شب گذشته 45 کیلومتر مربع از مناطق تحت کنترل تروریست ها پاکسازی شد و بیش از 50 تن از تروریست های داعش کشته و زخمی شدند.