سوریه: جولان را با همه ابزارها آزاد خواهیم کرد
فیصل المقداد در پاسخ به ادعاهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره منطقه اشغالی جولان سوریه تاکید کرد: قوانین و موازین بین المللی منطقه جولان را یک سرزمین عربی اشغالی می داند.

بینامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه مدعی شده بود که منطقه جولان تا ابد در دست این رژیم باقی خواهد ماند.

المقداد تصریح کرد: این گام رژیم اسرائیل بخشی از حمله سیاسی و تلاش برای سرپوش گذاشتن بر حمایت این رژیم از گروههای مسلح مستقر در مرزهای فلسطین اشغالی و سوریه است.

وی برگزاری جلسه کابینه رژیم صهیونیستی در منطقه اشغالی جولان سوریه را یک "اقدام مضحک" خواند و تاکید کرد: ما از گزینه مقاومت هیچ گاه صرف نظر نخواهیم کرد و رژیم اسرائیل می خواهد ما را تحریک کند و ما هرگز سرتسلیم فرود نخواهیم آورد.

المقداد درباره این گفته رسانه ها که نتانیاهو موضع خودش پیش از سفر به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، گفت: هماهنگی بین روسیه و سوریه روزانه است و دمشق در صدد تماس با مسکو درباره رفتار جنون آمیز نتانیاهو نیست.

معاون نخست وزیر سوریه تاکید کرد: نه پوتین و نه هیچ رئیس جمهوری در جهان، این منطق محکوم اسرائیل را نخواهد پذیرفت.

وی با تاکید بر اینکه جناح معارضان سوری که با رژیم اشغالگر اسرائیل همکاری کرد، هیچ نقشی در حل و فصل بحران سوریه نخواهد داشت، گفت: نمی توان از هرگونه راهکاری خارج از اراده و خواست ملت سوریه سخن گفت.

المقداد تاکید کرد: تیم مذاکره کننده دولت سوریه پاسخ خود به طرح استفان دی مستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه را ارایه کرد، که این پاسخ متکی به طرح اساسی 10 ماده ای است که دمشق آن را پیشتر ارایه داده بود.

وی این موضوع را که مسئله تشکیل یک شورای ریاست جمهوری متشکل از سه معاون برای بشار اسد رئیس جمهور سوریه و مذاکره درباره اختیارات آنها در هرگونه طرحی اعم از دو طرح دولت سوریه یا طرح دی میستورا مطرح شده باشد، رد کرد.