مصری ها آداب استقبال از اولاند را بلد نبودند!

یکشنبه گذشته همزمان با ورود "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه به قاهره و استقبال "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهوری مصر از وی، گروه موسیقی نظامی مصر، موسیقی سرود ملی فرانسه را به شیوه ای ناهماهنگ نواخت که این مساله واکنش رسانه های فرانسوی را به دنبال داشت.

براساس این گزارش، نواختن موسیقی سرودهای دو کشور فرانسه و مصر ضروری بود، ولی شیوه نواختن سرود ملی فرانسه که در اصل سرود انقلاب فرانسه بود، وضعیت را مختل کرد.

پایگاه شبکه BFMTV مقاله ای با عنوان "اجرای عجیب سرود ملی فرانسه از طرف ارکستر ملی مصر" منتشر کرد. این در حالیست که مجله فرانسوی "لوپوان" نوشت: گروه موسیقی وابسته به ارتش مصر، به اعتبار "لا مارسییز" (سرود ملی) لطمه زد. پایگاه تلویزیون فرانسه هم نوشت: "به این نسخه غیرمنتظره از لامارسییز که گروه موسیقی ارتش مصر ارائه کرده، حتما گوش دهید. دراین پیام، کلمه " تخریب" چند بار تکرار شده است.

 هوگو کلیمون روزنامه نگار فرانسوی در صفحه توییتر خود نوشت: "از گوشهایم خون سرازیر شده است!"

گروه موسیقی ارتش مصر در ابتدا نواختن سرود ملی فرانسه را خوب آغاز کرد، اما بعد از چند لحظه مشخص شد که میان نوازندگان هماهنگی وجود ندارد و صداها با یکدیگر آمیخته شده اند.

این اتفاق یک بار دیگر هم در زمان سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به قاهره رخ داد و وی در پایتخت مصر، نسخه ای ضعیف از سرود ملی کشورش را با اجرای گروه موسیقی ارتش مصر شنید.