نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بیم تظاهرات میلیونی امروز مردم اردن و احتمال تسخیر سفارتخانه این رژیم در امان دستور تخلیه این سفارتخانه را صادر کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری " المنار "، " بنیامین نتانیاهو " نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز از بیم تظاهرات میلیونی مردم اردن علیه حضور اسرائیل در کشورشان، دستور تخلیه سفارت این رژیم در اردن را صادر کرد. زیرا این نگرانی وجود دارد که مردم اردن مانند مردم مصر سفارتخانه این رژیم را تسخیر کنند.

بر اساس این گزارش، " دانی نیوو " سفیر رژیم صهیونیستی در اردن و کادر سفارتخانه این رژیم، اردن را ترک کرده اند و به تل آویو بازگشته اند. این اقدام از بیم تظاهرات میلیونی مردم اردن که قرار است امروز در مقابل سفارت اسرائیل در امان برگزار شود، صورت گرفته است.

روزنامه صهیونیستی " معاریو " نیز در این باره نوشت: نیروهای امنیتی اردن کاروان دیپلماتهای صهیونیست را در مسیر بازگشتشان به اسرائیل تا پل " اللنبی " همراهی کردند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز با اشاره به تظاهرات مردم اردن در مقابل سفارت اسرائیل در امان در روز چهارشنبه از به آتش کشیده شدن پرچم های آمریکایی و اسرائیلی در این روز خبر داد. سفارت اسرائیل در امان روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل است اما از بیم خشم میلیونی مردم اردن علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی و تسخیر لانه جاسوسی این رژیم در اردن، وزارت خارجه این رژیم ترجیح داد که سفارتخانه را یک روز زودتر ببندد.

جمعه شب گذشته انقلابیون مصر با حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره سفارتخانه این رژیم را تسخیر کردند که در این میان ۳ نفر کشته و حدود یک‌هزار نفر نیز زخمی شدند.

شهروندان اردنی قرار است در اعتراض به وجود سفارت رژیم صهیونیستی در امان، امروز تظاهرات میلیونی برگزار کنند.

اردن در سال ۱۹۹۴ میلادی یک پیمان صلح با رژیم صهیونیستی (موسوم به وادی عربه) امضا کرد و پس از مصر دومین کشور عربی است که با دشمن اول جهان اسلام پیمان سازش دارد.