به دنبال حمله افراد مسلح به مراكز امنيتي در شهر عدن واقع در جنوب يمن، دست كم سه تن كشته و ۱۳ تن ديگر زخمي شدند.

به گزارش ایسنا، منابع امنیتی و محلی یمنی اعلام کردند که سه انفجار با فاصله‌های زمانی نزدیک به هم، چهارشنبه شب شهر عدن را لرزاند.

خبرگزاری شینهوا به نقل از مقام‌های محلی آمار تلفات این انفجارها را دست کم سه کشته از جمله یک سرباز و ۱۳ زخمی اعلام کرد.

به گفته منابع امنیتی و محلی یمنی، انفجار نخست در مرکز پلیس منطقه المعلا پس از حمله افراد مسلح ناشناس با بمب‌های دستی صورت گرفت که بر اثر آن دو تن از رهگذران زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، انفجارهای دوم و سوم در منطقه المنصوره با فاصله یک ساعت از انفجار نخست صورت گرفت و ساختمان‌های سازمان اطلاعات و سازمان امنیت عمومی را هدف قرار داد.

این انفجارها به کشته شدن یک کودک و زخمی شدن پنج تن از رهگذران منجر شد.

منابع امنیتی، سازمان القاعده یا جنبش جنوب را عامل این سه انفجار می‌دانند اما منابع مخالف نظام حاکم یمن در عدن، مزدوران این نظام را مسئول این انفجارها دانسته و هدف از آن را منحرف کردن افکار عمومی از مطالبات مردم درباره ضرورت سرنگونی نظام علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری این کشور می‌دانند.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز نیز از بروز درگیری در نزدیکی مقر سازمان اطلاعات یمن در شهرعدن خبر داد.

منابع یمنی نیز گزارش دادند که صدای انفجاری در منطقه المعلا، مرکز پلیس این منطقه را به لرزه درآورد و برخی منابع نیز اعلام کردند که این انفجار توسط شماری از افراد مسلح و با استفاده از بمب‌های دستی صورت گرفت. این افراد مسلح موفق به فرار شده‌اند.

در منطقه نهم در شرق صنعا نیز منابع قبایلی اعلام کردند که در حمله هوایی شب گذشته نیروهای دولتی به مناطق مسکونی، یک جوان یمنی کشته و دست کم پنج تن دیگر زخمی شدند.

اين حمله پس از آن صورت گرفت که قبايل مسلح مخالف نظام علي عبدالله صالح براي جلوگيري از پيشروي نيروهاي گارد رياستجمهوري با آنها درگير شده بودند.