قرار دادن اجساد بی‌سر در خیابان‌های رقه

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: مردم شهر رقه در شمال سوریه از اوضاع وحشتناکی که گروه تروریستی داعش در این شهر ایجاد کرده است می‌گریزند. 

 

پس از آزادسازی تدمر یکی از اهداف کلیدی ارتش سوریه و ائتلاف بین المللی آزادسازی رقه است که به یکی از پایگاه‌های گروه تروریستی داعش در سوریه تبدیل شده است. 

 

شهر تحت کنترل تروریست‌ها است، که قوانین خود را به مردم این شهر تحمیل می‌کنند. بسیاری از ساکنان شهر تلاش کردند از شهر بگریزند. 

 

احمد و خانواده‌اش از جمله افرادی هستند که ماه گذشته از شهر رقه گریختند. 

 

احمد می‌گوید آن‌ها اجساد سر بریده را در ورودی خیابان‌های بزرگ در معرض نمایش قرار داده‌اند. آن‌ها برای ترساندن ما چنین کاری می‌کنند تا به ما نشان دهند اگر به قوانین آن‌ها احترام نگذاریم چنین سرنوشتی در انتظار ماست. 

 

همسر احمد می‌گوید خدا را شکر می‌کنم که توانستیم از دست این افراد فرار کنیم. 

 

بسیاری از افراد برای گریختن از رقه زیر کامیون‌ها پنهان می‌شوند. همه این افراد زندگی در این شهر را غیر قابل تحمل توصیف می‌کنند. 

 

زنی که از شهر گریخته است می‌گوید: «همه شهر در اختیار نیروهای دولت اسلامی (گروه تروریستی داعش) است. رستوران‌ها و مغازه‌ها متعلق به آنهاست. مردم هیچ چیزی ندارند. این در حالیست که قیمت نان ده برابر شده است. ما گرسنه بودیم و رنج می‌کشیدیم اما آن‌ها زنان را می‌زدند.» 

 

این در حالیست که پس از شکست‌های داعش بسیاری از تروریست‌ها نیز از این گروه خارج شدند. عبدالقاسم یکی از نیروهای گروه لِواء ثوار الرقه می‌گوید هر روز گروه‌های بیست، سی یا چهل نفره از نیروهای داعش که قصد دارند به خارج بگریزند، در مرز ترکیه دستگیر می‌شوند. 

 

یک زن فرانسوی که به اسلام روی آورده و به سوریه سفر کرده بود می‌گوید من از یک سال پیش در رقه هستم. وی می‌گوید به همراه پسر و همسرش به تروریست‌ها پیوست. با مرگ همسرش، وی هم اکنون قصد دارد به فرانسه بازگردد. 

 

عبدالقاسم می‌گوید این زن فرانسوی گفت دریافته است که گروه تروریستی ماشین مرگباری است که هیچ ارزشی برای مسلمانان قائل نیست.