سندرز از شیوه برگزاری انتخابات در نیویورک انتقاد کرد

برنی سندرز نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا در اظهاراتی از قانون انتخابات نیویورک به دلیل آنکه سبب محروم کردن سه میلیون رای‌دهنده از شرکت در انتخابات شده، انتقاد کرد.

مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این بار با انتخابات درون حزبی نیویورک برگزار شد. نتیجه مبارزات درون حزبی این ایالت حاکی از پیروزی دونادل ترامپ در اردوگاه جمهوریخواه و غلبه هیلاری کلینتون در بین دموکرات‌ها است.

به گزارش پایگاه هیل، برنی سندرز نانمزد دموکرات و رقیب هیلاری کلینتون در اولین اظهارنظر پس از اعلام نتیجه انتخابات نیویورک، از قانون انتخابات این ایالت به شدت انتقاد کرد.

او گفت: «من در حالی که به کلینتون وزیر خارجه(سابق) تبریک می‌گویم اما باید بگویم که من واقعا درباره فرایند رای‌گیری در ایالت نیویورک نگرانی دارم و امیدوارم این فرایند در آینده تغییر کند».

سندرز افزود :‌«من همچنین نگران هستم که ایالتی به بزرگی نیویورک تقریبا 30 درصد از واجدان رای دادن که حدود سه میلیون نیویورکی هستند، نتوانستند رای بدهند چون انها به عنوان مستقل ثبت نام کرده بودند و نه دموکرات یا جمهوریخواه. این موضوع اصلا هیچ معنا و مفهومی ندارد».