نیروهای هوایی آمریکا، یونان و اسرائیل به رزمایش هوایی بزرگ خود که هفته گذشته بر فراز دریای مدیترانه انجام شد، پایان دادند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» به دنبال به هم خوردن روابط ترکیه و اسرائیل در امور دفاعی، اسرائیل و یونان همکاری‌های نظامی خود را به ویژه با رزمایش‌های مشترک افزایش داده‌اند.

در همین زمینه ارتش آمریکا اخیرا فیلمی از رزمایش مشترک با نیروی هوایی اسرائیل و یونان را به نمایش گذاشته است که در آن واحدهای حاضر عملیات پیچیده و متفاوت چون تمرین حمله به اهداف دور دست را به اجرا گذاشتند.

این روزنامه نوشت: انجام رزمایش‌ها نقش مهمی را در حفظ قابلیت‌های هوایی نیروهایی غربی برای نفوذ در حوزه مدیترانه ایفا می‌نماید.

در رویدادی دیگر مرتبط به تحولات نظامی منطقه نیز برخی رسانه‌های خبری صهیونیستی از شلیک پدافند هوایی روسیه حاضر در سوریه به سوی جنگندهای اسرائیل اشاره کردند.

یک روزنامه صهیونیستی روز گذشته (جمعه) مدعی شد نیروهای ارتش روسیه حاضر در سوریه دست کم تاکنون دو مرتبه به سوی جنگنده‌های اسرائیلی شلیک کرده‌اند، اقدامی که موجب شد تا «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در پی بهبود هماهنگی عملیاتی با مسکو بر آید.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» روزنامه پرفروش «یدیعوت‌ آحارانوت» بدون ارائه منبع خبر خود، حتی به تاریخ ،مکان این حادثه یا آسیب دیدگی  احتمالی هواپیماهای اسرائیل  نیز اشاره نکرده است. این در حالی است که روسیه حضور نظامی خود را در سوریه از ماه سپتامبر گذشته به این سو جهت حمایت نظامی از دمشق با وجود شورش پنج ساله این کشور  شدت بخشیده است.

در همین زمینه نیز شبکه ده تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد که یک جنگنده روسی هفته گذشته در نزدیکی سواحل مدیترانه (در قلمروی سوریه) به جنگنده اسرائیل در نزدیک شد اما هیچ برخوردی بین این دو جنگنده رخ نداد.

رویترز در خاتمه نوشت: سخنگوی ارتش اسرائیل نیز از ارائه اظهار نظر در این زمینه خودداری نمود و دفتر نخست وزیر اسرائیل و سفارت روسیه در سرزمین‌های اشغالی نیز از ارائه واکنش فوری به این رویداد خودداری کردند. کرملین روز گذشته اخبار درز شده در این زمینه را تکذیب کرد.