نیروهای ویژه آمریکایی 15 مه 2015 (25 اردیبهشت) در عملیاتی شبانه "ابوسیاف،" یکی از رهبران ارشد داعش، را به هلاکت رساندند. به تازگی عکسی از ابوسیاف به عنوان طراح عملیاتی داعش و مسئول فروش نفت این گروه تروریستی منتشر شده است که وی را در حال شمارش پول نشان می‌دهد.

 

شمارش عجیب پول‌های داعش بوسیله سرکرده معدوم+ تصاویر

 

ابوسیاف در معاملات نفتی داعش نقشی کلیدی ایفا می‌کرد و به کار درآمدزایی برای این گروه تروریستی مشغول بود. باوجود اینکه نیروهای ائتلاف آمریکایی 30 درصد از زیرساخت‌های نفتی تحت کنترل داعش را نابود کرده‌اند؛ این گروه تروریستی روزانه یک میلیون دلار از ناحیه فروش نفت درآمد کسب می‌کند.درآمدهای به دست آمده داعش که از  منابع طبیعی به دست آمده است در شش ماه منتهی به فوریه 2015 (بهمن 93) بالغ بر 289.5 میلیون دلار تخمین زده شد. ابوسیاف که اصالتی تونسی داشت مقر فرماندهی خود را در  "العمر" واقع در دیرالزور سوریه بنا نهاد. او با خریداران نفتی وارد مذاکره می‌شد و تمام پول حاصل از فروش نفت را نقد دریافت می‌کرد.

 

کار کردن در حوزه‌های نفتی تحت تسلط داعش همواره با خطرات بسیاری همراه بود بطوریکه "ابراهیم،" یکی از این کارگران، در این باره گفت: هیچ مطمئن نبودیم فردا که بر سر کار حاضر می‌شویم با سر بریده همکارمان مواجه خواهیم شد یا خیر.

 

شمارش عجیب پول‌های داعش بوسیله سرکرده معدوم+ تصاویر

 

اما داعش دستمزدهای وسوسه‌انگیزی برای کارگران و متخصصان استخراج نفت درنظر گرفته بود. یک کارگر ساده پالایشگاه نفت داعش ماهانه 50 دلار حقوق دریافت می‌کرد که 3 برابر بیشتر از کارگران پالایشگاه تحت کنترل دولت سوریه است. دستمزد تعیین شده برای متخصصان نیز در برخی موارد 8 برابر بیشتر از دستمزدی بود که دولت سوریه به تکنسین‌های نفتی پرداخت می‌کرد.

 

به دنبال کشته شدن ابوسیاف، بخشی از مسئولیت‌های مالی وی به "ابو محمد الفرانسی،" یک تروریست اهل فرانسه، محول شد.

 

‌ ‌سکه‌های تاریخی کشف شده از محل اختفای ابوسیاف

 

شمارش عجیب پول‌های داعش بوسیله سرکرده معدوم+ تصاویر

 

شمارش عجیب پول‌های داعش بوسیله سرکرده معدوم+ تصاویر