حمایت عربستان از حملات تروریستی در سوریه
جعفری در پایان دیدار با استفان دی میستورا فرستاده دبیرکل سازمان ملل به سوریه ضمن اظهار این مطلب اعلام کرد: دو گروهک به اصطلاح "جیش الاسلام" و "احرار الشام" عامل شدت گرفتن خشونت ها در سوریه هستند. 

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در ارتباط با دیدارش با دی میستورا توضیح داد: ما در این نشست شدت گرفتن اقدامات تروریستی گروهک های تروریست در شهر حلب و محله زینبیه در ریف دمشق را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

جعفری افزود: برخی از اعضای هیات مخالفان مورد حمایت ریاض قبل از ترک ژنو تهدیدهای خود را به شکل گلوله باران شهر حلب و انفجار خودروی بمب گذاری شده در میان افراد بی گناه در منطقه زینبیه در حومه دمشق نمایان کردند.

وی خاطرنشان کرد: دو گروهک تروریستی احرار الشام و جیش الاسلام با اقدامات تروریستی خود می خواهند که فرآیند مذاکرات سوری - سوری را به شکست بکشانند و زمینه را برای دخالت هر چه بیشتر خارجی ها در سوریه فراهم کنند؛ عربستان و ترکیه هیات مخالفان سوریه را بازیچه خود قرار داده اند و به همین دلیل گروهک تروریستی احرار الشام که توسط سازمان اطلاعات ترکیه اداره می شود، به تنش در حلب و گروهک تروریستی جیش اسلام نیز که مورد حمایت سازمان اطلاعات عربستان است به تنش در دمشق و اطراف آن شدت بخشیدند.

جعفری در پایان توضیح داد: ما اصلاحات قانونی به سند پیشنهاد شده را به دی میستورا ارائه دادیم؛ این اصلاحات بخش لاینفکی از سند مزبور را تشکیل می دهد و ما با فرستاده ویژه سازمان ملل بسیاری از مسائل را مورد بحث و بررسی قرار دادیم .