یک منبع امنیتی گفت که نیروهای امنیتی در حال جستجو برای کشف حقیقت ربوده شدن «حسن احمد علی سند» (70 ساله) بازرگان سعودی و صاحب بزرگ ترین شرکت صادرات نوشیدنی، میوه و سس در مصر و خاورمیانه هستند.

بر اساس این گزارش، این بازرگان سعودی در 67 کیلوکتری منطقه التل الکبیر ناپدیده شده و خودروی وی که آثار خشونت بر روی آن مشاهده می شود، پیدا شده است.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که این بازرگان سعودی صبح دیروز از عربستان وارد مصر شده تا در نشست فوری شورای اداری گروه شرکت های سرمایه گذاری «شمس» شرکت کند و پس از پایان نشست در مسیر برگشت به فرودگاه قاهره برای عزیمت به عربستان ربوده شده است.

بر پایه این گزارش، تیمی از نیروهای امنیت عمومی و تحقیقات جنایی وزارت کشور و امنیت اسماعیلیه به ریاست سرلشگر «محمود خلیل» مدیر تحقیقات اسماعیلیه و سرتیپ «محمد طلعت» رئیس بخش تحقیقات جنایی در غرب اسماعیلیه جهت کشف حقیقت ماجرا تشکیل شده است.

ربوده شدن این بازرگان سعودی در مصر در حالی است که این کشور طی چند روز گذشته شاهد تظاهرات های اعتراض آمیز به توافق ترسیم مرزهای دریایی بین مصر و عربستان و واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به طرف سعودی بوده است.

در سفر اخیر ملک سلمان به قاهره و دیدار وی با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، دو طرف توافقنامه ای در خصوص ترسیم مرزهای دریایی عربستان و مصر امضا کردند که به موجب آن دو جزیره تیران و صنافیر به طرف سعودی واگذار می شود که همین امر اعتراضات مردمی و احزاب مصری را به دنبال داشته است و در همین راستا اخیرا تظاهرات‌های گسترده در قاهره و چند استان مصر برگزار شد.

دو جزیره تیران و صنافیر در ورودی تنگه استراتژیک تیران واقع شده است و در دوره جمال عبدالناصر رئیس جمهور اسبق مصر بسته شدن این تنگه یکی از دلایل جنگ سال 1967 بین اعراب و اسرائیل بود.

بر اساس توافق صلح امضا شده بین قاهره و تل آویو، آزادی دریانوردی اسرائیل در این مناطق بااهمیت برای دسترسی به اقیانوس هند و تجارت با آسیا تضمین شده است.