نقض چندباره آتش بس توسط عربستان

یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد جنگنده‌های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بر فراز مناطق متعدد در استان‌های تعز، مأرب، جوف، عمران و صعده پرواز کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی یمن «سبا»، گزارش داد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز تلاش شبه نظامیان وابسته به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن و عربستان برای پیشروی به سوی منطقه عصیفره در تعز (جنوب غرب یمن) را خنثی کردند و در این درگیری‌ها تعدادی از شبه نظامیان هادی کشته و زخمی شدند.

 این منبع نظامی به خبرگزاری یمن گفت که کشتی‌های وابسته به عربستان به سواحل غربی باب المندب تا المخا (در تعز) نزدیک شده‌اند و شبه‌نظامیان وابسته به آنها در منطقه ذباب در استان تعز متمرکز شده‌اند.

از سوی دیگر شبه نظامیان وابسته به عربستان بلندی‌های الحول، منطقه ملح، بنی بارق در بخش نهم در استان صنعاء (پایتخت) را با موشک‌های کاتیوشا و گلوله‌های توپخانه‌ای هدف قرار داده‌اند.

با وجود اینکه قرار است در طول گفت‌وگوهای صلح یمن در کویت درگیری‌های نظامی در یمن متوقف شود اما ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان ضمن نقض مکرر آتش بس تلاش می‌کند از این فرصت استفاده کرده و در مناطق متعدد پیشروی کند.

در همین راستا گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است تلاش شبه نظامیان وابسته به هادی و عربستان برای پیشروی به سوی منطقه هیلان در استان مأرب با شکست مواجه شده و ائتلاف سعودی در این منطقه تلفات انسانی داشته است.

شبه نظامیان وابسته به عربستان همچنین منطقه عسیلان در استان شبوه (مرکز یمن) را گلوله باران کردند و جنگنده‌های عربستان با ارتفاع کم بر فراز شهرهای حجه (شمال غرب یمن) و کعیدنه پرواز کرده‌اند.