احتمال تجهیز ارتش لبنان توسط روسیه

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه از آمادگی کشورش برای تأمین نیازهای ارتش لبنان در راستای مبارزه با تروریسم خبر داد.

به نوشته روزنامه الجمهوریه لبنان، شویگو همچنین گفته است که نشست کمیته مشترک هماهنگی در ماه آینده میلادی برای نیازسنجی ارتش لبنان برگزار خواهد شد.

منابع مطلع به این روزنامه گفته‌اند که در سفر پیش روی وزیر دفاع لبنان به مسکو، مقامات روسیه با در اختیار قرار دادن شش بالگرد به‌علاوه دیگر اقلام نظامی به ارتش لبنان موفقت خواهند کرد.

طبق نوشته این روزنامه، پیش از این دو قرارداد بین روسیه و لبنان برای فروش موشک‌انداز و موشک‌های «کورنت» به ارتش لبنان به امضاء رسیده است.

روز گذشته (چهارشنبه) نیز الجمهوریه خبر داد که «یک تیم فنی نظامی روس هم‌اکنون در بیروت است و برخی سلاح‌های روسی مثل موشک‌اندازها و توپ‌ها را تعمیر می‌کنند».

حرف و حدیث‌ها از کمک نظامی روسیه به ارتش لبنان، در حالی است که پس از سه سال، سرانجام وعده کمک سه میلیارد دلاری عربستان، تو خالی از آب در آمد و سعودی‌ها با بهانه قرار دادن حزب الله لبنان، ارائه این کمک‌ها را لغو کردند.

ایران نیز از کشورهایی است که بارها اعلام کرده، حاضر است به طور رایگان ارتش لبنان را تجهیز کند، اما فشار آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی تا کنون مانع از به ثمر نشستن چنین کاری شده است.