گفتگوی حریری با اردوغان درباره دخالت منفی ایران

 سعد حریری، نخست وزیر پیشین  لبنان و رهبر جریان «المستقبل،» پس از دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در اظهاراتی خصمانه بر ضد کشورمان اعلام کرد در مورد «دخالت منفی ایران» در منطقه و نیاز به کمک به لبنان در بحران آوارگان گفتگو کردیم.

 

سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان و رئیس جریان مستقبل روز گذشته در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کاخ "ییلدیز" در شهر استانبول مدعی شد مداخلات منفی ایران در منطقه مانع ایجاد روابطی خوب با این کشور است.

 

وی پس از دیدار با اردوغان که به بررسی تحولات لبنان و منطقه گذشت و یک ساعت و نیم بطول انجامید، به خبرنگاران گفت: در خصوص مشکلات منطقه و به خصوص سوریه در این مرحله صحبت کردیم. ما معتقدیم ترکیه می تواند نقشی اساسی در ایجاد ثبات در منطقه ایجاد کند.

 

حریری همچنین مدعی شد: ما در درخصوص میزان تأثیر خلأ ریاست جمهوری بر وضع لبنان، به خصوص بر وضع اقتصادی و سیاسی در این کشور صحبت کردیم. ما در خصوص نقش ایران در منطقه گفتگو کردیم. ما خواهان روابطی خوب با ایران هستیم؛ اما مداخلات منفی این کشور در منطقه مانع دست یابی به چنین رابطه ای می شود.

 

حریری در ادامه افزود: مهم برای ما این است که همگان بدانند لبنان از مشکلات متعددی رنج می برد؛ به خصوص درباره مشکل پناهندگان سوری حاضر در این کشور. این مسأله ای بود که در خصوص آن با رئیس جمهور اردوغان گفتگو کردم. او نیز برای من توضیح داد که ترکیه نیز از چنین مشکلی رنج می برد. از این رو توافق کردیم تا با همکاری با یکدیگر، جامعه جهانی را برای کمک رسانی بیشتر در این زمینه ترغیب کنیم.