یکی از اعضای "آلمانی" گروه تروریستی داعش، که اردیبهشت سال گذشته به این گروه تروریستی پیوسته بود، پس از سه ماه به آلمان بازگشت و توسط پلیس و نیروهای امنیتی این کشور، دستگیر شد.

«هری سارفو» ۲۷ ساله چندی پیش در یکی از ویدئو های تبلیغاتی داعش نیز شرکت داشت و مسلمانان آلمانی را به پیوستن به این گروه تروریستی تشویق می کرد.

وی اکنون در زندان به سر می برد و در مصاحبه با رونامه "ایندیپندنت" از خاطرات تلخ خود در طول سه ماه همراهی با گروه تروریستی داعش می گوید.

این کارمند سابق "اداره پست انگلیس"، که در نوجوانی به لندن مهاجرت کرده بود، دلیل جدایی خود از این گروه تروریستی را اینچنین توصیف کرد: داعش نه تنها گروه غیر اسلامی است، بلکه یک گروه غیر انسانی است، برادر، برادر خورد را به محض سوء ظن به جاسوسی می کشد و دوست به دوست خود رحم نمی کند.

سارفو در این مصاحبه از لحظات سختی می گوید که در سوریه گذرانده است و بیان می دارد که هر لحظه خود را با مرگ مواجه می دیده است.

 

 

وی در ادامه این مصاحبه گفت: کودکان در گروه تروریستی داعش نقش برجسته ای دارند. آنان در عملیات های انتحاری و تروریستی شرکت داده می شوند و کودکانی که بیش از ۱۳ سال ندارند، اقدام به جدا کردن سر اسرا می کنند.

این عضو سابق داعش، در ادامه به حقیقت تلخی اشاره کرد و آن اینکه ائتلاف به اصطلاح ضد داعش، برای مبارزه با این گروه تروریستی حملات هوایی ترتیب می دهد ولی در این حملات، غیرنظامیان و مردم بی دفاع، بیش از عناصر داعش کشته می شوند.

سارفو در آخر تاکید کرد که تنها دلیل او برای پیوستن به این گروه تروریستی، این بود که تحت تاثیر ایدئولوژی داعش که سعی در جمع کردن مسلمانان زیر یک پرچم دارد، قرار گرفته بود و در هنگام حضور در سوریه نیز، در هیچ اقدام تروریستی ای شرکت نکرده بود.

گفتنی است هری سارفو، در سال ۲۰۱۰ میلادی، به دلیل نامعلومی، مجبور به ترک انگلیس شد و در آلمان نیز به اتهام سرقت، دستگیر و زندانی شد.

پس از این حوادث، او تمایل به افراطگرایی پیدا کرد و در نهایت در سال ۲۰۱۵ میلادی، آلمان را به مقصد سوریه جهت پیوستن به صفوف گروه تروریستی داعش، ترک گفت و پس از سه ماه و تحمل سختی های بسیار، به آلمان بازگشت.