اوباما، دونالد ترامپ را دست انداخت!

سایت عربی 21 گزارش داد: "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا شنبه در مراسم سالانه شام کاخ سفید با اصحاب رسانه، ترامپ را مورد تمسخر و گوشه و کنایه قرار داد و گفت: بسیار تاسف بار است که ما امشب ترامپ را در کنار خود نداریم. دفعه قبل خیلی سرگرم بودیم. تعجب آور است که اینهمه خبرنگار و چهره های سرشناس و دوربین باشد و او پاسخ مثبت (به دعوت برای حضور) نداده است. او الان سرگرم چه کاری است؟ شاید ترامپ استیک می خورد یا توئیت اهانت آمیز خطاب به آنگلا مرکل منتشر می کند؟ واقعا چه کار می کند؟

 

وی در میان خنده حضار تصریح کرد: می گویند که ترامپ تجربه لازم را در سیاست خارجی به منظور رئیس جمهور شدن ندارد اما اگر منصفانه قضاوت کنیم می بینیم که او سالهای زیادی را در دیدار با سرانی از مناطق مختلف دنیا گذرانده است: ملکه زیبایی سوئد، ملکه زیبایی آرژانتین و ملکه زیبایی آذربایجان.

 

 رییس جمهور آمریکا این مطلب را در اشاره به رقابت های جهانی انتخاب ملکه زیبایی بیان کرد که ترامپ در گذشته از پایه گذاران آن بود.

 

اوباما نگرانی بسیاری در نهاد ریاست جمهوری درخصوص احتمال پیروزی ترامپ یا تد کروز نامزد دیگر انتخابات را به باد تسمخر گرفت و اوباما همچنین هراس و اضطراب بسیاری از جمهوری خواهان را از اینکه ممکن است ترامپ یا تد کروز (جمهوریخواه) نامزد حزب چای (تی پارتی) بتوانند به عنوان گزینه های نهایی برای نامزدی ریاست جمهوری انتخاب شوند، مورد استهزا قرار داد.

 

اوباما در لحنی طنزگونه و کنایه آمیز با اشاره به پال رایان رهبر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا که بسیاری امید داشتند که وی را برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری متقاعد کنند، گفت: وقتی از مهمانان خواسته شد تا بین استیک یا ماهی یکی را برای شام انتخاب کنند، پاسخ خیلی از آنها پال رایان بود. بدانید که ناگزیر به انتخاب این گزینه ها هستید. ممکن است گوشت یا ماهی دوست نداشته باشید اما گزینه دیگری ندارید.

 

اوباما درباره دوره ریاست جمهوری خود صحبت و به شوخی پیش بینی کرد که کشورش ممکن است به پایان خودش نزدیک شود.

 

وی گفت: هشت سال پیش گفتم که زمان تغییر شیوه سیاست های آمریکا رسیده است... اخیرا به این نتیجه رسیدم که باید مشخص تر در این باره حرف می زدم.