آزادسازی مناطق جدید در غرب الانبار+نقشه و تصاویر

نیروهای عراقی توانستند پس از درگیری های شدید، عناصر تروریستی داعش را از روستاهای «فالج، الخضارم و الورشانیة» واقع در غرب شهر هیت بیرون کنند. در این عملیات بیش از 40 تروریست های داعشی کشته یا زخمی شدند.

عوامل انتحاری در تلاش بودند با دو خودرو، مواضع نیروهای عراقی را هدف قرار دهند که با واکنش به موقع جنگنده های عراقی این حملات ناکام ماند‌.

ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی از یک ماه گذشته عملیاتی به منظور نجات مردم شهر «هیت» از چنگال عناصر تروریستی داعش آغاز کردند و تاکنون توانسته اند بیش از 80 درصد این شهر آزاد کنند. «البکر» تنها منطقه ای در شهر هیت محسوب می شود که همچنان در کنترل عناصر تروریستی داعش است.

به گزارش فارس، پس از پاکسازی شهر هیت، آزادسازی منطقه البغدادی در حومه جنوبی رود فرات در دستور کار نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق قرار دارد، اما در حومه شمالی رود فرات تاکنون عملیات پاکسازی مناطق آلوده آغاز نشده است.

با وجود حضور چشمگیر نیروهای عراقی در شمال رود فرات در حومه غربی استان الانبار، تروریست های داعشی تلاش های فراوانی کرده اند تا از حومه دریاچه «الثرثار» یک بار دیگر به شهر رمادی، مرکز استان الانبار نفوذ کنند که با هوشیاری نیروهای عراقی این حملات دفع شده است.