سفر قریب الوقوع ترامپ به سرزمین‌های اشغالی

منابع صهیونیستی از سفر قریب الوقوع نامزد جکهوریخواه انتخابات آتی آمریکا، به سرزمینهای اشغالی فلسطین و دیدار وی با سران رژیم صهیونیستی خبر داد. 

 

الشرق الاوسط به نقل از منابع صهیونیستی از سفر قریب الوقوع دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات آمریکا، به سرزمینهای اشغالی فلسطین و دیدار وی با سران رژیم صهیونیستی خبر داد. 

 

الشرق الاوسط نوشت: منابع سیاسی اسرائیلی فاش کردند معاونان دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مقدمات سفر وی به اسرائیل و دیدار با بنیامین نتانیاهو و دیگر سران اسرائیلی در تابستان آینده را فراهم کرده‌اند. 

 

البته ممکن است این سفر پس از دیدار ترامپ و نتانیاهو در مجمع سالانه ائتلاف یهودیان جمهوریخواه در واشینگتن انجام شود. 

 

در ادامه این گزارش است: هدف ترامپ از این سفر این است که از نگرانیهای اسرائیلی‌ها درباره سیاستهای خود بکاهد و از حمایت رأی دهندگان یهودی برخوردار شود. 

 

ترامپ دیروز در جمع خبرنگاران تاکید کرد زمان دقیق دیدار وی با نتانیاهو مشخص شده است، اما چون خبرنگاران با سؤالات فراوانی به او هجوم آورده بودند توضیحی در این باره نداد. 

 

یکی از نزدیکان نتانیاهو دیروز فاش کرد: شلدون ادلسون، میلیاردر معروف آمریکایی و صاحب شبکه‌های کازینو در سراسر جهان، عامل ایجاد نزدیکی میان ترامپ و نتانیاهو است. ادلسون در دو ماه اخیر سه بار با ترامپ دیدار و در یکی از این دیدار‌ها او را راضی کرده است لحن سیاسی خود را به نفع اسرائیل تغییر دهد. ادلسون به ترامپ گفته است: همپیمانان ما در اسرائیل از اظهارات مبهمت ناخشنود هستند و آن را به عنوان دشمنی با خود تلقی می‌کنند. 

 

به گفته منبع مذکور، ادلسون، که تامین کننده مالی اصلی فعالیتهای انتخاباتی نتانیاهو در اسرائیل است، با وجود آنکه در ابتدای انتخابات مقدماتی، ترامپ را قبول نداشت، تصمیم گرفته است اکنون از وی حمایت کند. ترامپ موافقت کرده است دیگر سخنان نگران کننده‌اش را تکرار نکند. ترامپ پیش از این گفته بود (در صورت پیروزی در انتخابات) در اختلافات اسرائیل و فلسطین بی‌طرف خواهد بود. 

 

از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی معاریو دیروز فاش کرد: داماد ترامپ نقش زیادی در نزدیک کردن وی به اسرائیل دارد. وی یک یهودی آمریکایی است و پدرش نیز روحانی یهودی معروف است. 
ایوانکا دختر ترامپ پس از ازدواج با این یهودی آمریکایی دین خود را تغییر داده و یهودی شده است.