آمادگی نیروهای مقاومت برای بازپس‌گیری خان طومان

 جدیدترین خبرها از حومه جنوبی استان حلب حاکیست که تعداد زیادی از نیروهای مقاومت از جمله تیپ فاطمیون، رزمندگان مقاومت حزب الله و عراق و نیروهای مدافع حرم در حومه شهرک حمیره واقع در جنوب شرق خان طومان مستقر شده اند و خود را برای عملیات بازپس گیری شهرک خان طومان واقع در جنوب حلب آماده می کنند.

یک منبع میدانی در حلب به فارس گفته که به دلیل شرایط نامساعد آب و هوا عملیات آزادی سازی شهرک خان طومان هنوز آغاز نشده است.

این منبع افزود: در مقابل، عناصر عناصر تروریستی نیز با بیش از 8 هزار نیرو در منطقه حضور دارند و از طریق مرز ترکیه و استان ادلب تجهیزات پیشرفته در اختیار آنان قرار می گیرد.

این منبع میدانی همه حامیان جبهه مقاومت را به حفظ آرامش دعوت کرد و گفت: دشمنان محور مقاومت در تلاش هستند با جنگ رسانه ای به اهداف خود برسند و همه باید در شرایط فعلی هوشیار باشند.

وی افزود: نیروهای مقاومت عزم خود را برای بازپس گیری شهرک خان طومان و آزادسازی مناطق دیگر در حومه جنوب استان حلب جزم کرده اند.

این منبع میدانی افزود: نیروهای سوری از عصر امروز عملیاتی را برای پاکسازی شهرک «معراته» منطقه «ابوریل» و ارتفاع «المسطاوی» آغاز کرده اند.

وی با بیان این که جنگنده های روسی و سوری به شدت مواضع تروریست ها را در شهرک «معراته» منطقه «ابوریل» و ارتفاع «المسطاوی» هدف قرار می دهند، گفت: ساعتی قبل تروریست ها مجبور شده اند مناطق ذکر شده را تخلیه و فرار کنند.

این منبع میدانی تصریح کرد: درگیری ها در حومه این مناطق همچنان ادامه دارد و نیروهای مقاومت در تلاش هستند مواضع خود در این مناطق تثبیت کنند.

منبع میدانی افزود: قبل از عقب نشینی عناصر تروریستی احرارالشام در منطقه ابوریل، نیروهای ویژه ایرانی و حزب الله دهها تن از تروریست ها را در کمینی شکار کردند و بیش از 30 تن از آنان را کشته یا زخمی کردند. وی گفت: تروریست ها با ترک اجساد نیروهای خود به سرعت از منطقه متواری شدند.

 بمباران مواضع تروریست ها توسط جنگنده ها روسی به شدت در شهرک های «خان طومان، الزربة و العیس» ادامه دارد.