کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که موشیه یعلون از طریق «ایال زامیر» فرمانده منطقه جنوبی این پیام را به ساکنان شهرک های اطراف غزه رساند مبنی بر اینکه ارتش به عملیات های جستجو برای یافتن تونل ها و تخریب آنها ادامه می دهد بدون آنکه وارد درگیری و رویارویی با حماس در غزه شود.

یعلون اظهار داشت که ارتش هرگز با هیچ تلاشی از سوی حماس برای هدف قرار دادن نیروهای آن، مسامحه نخواهد کرد و ما برای ادامه ماموریت ها جهت شناسایی تمامی تونل ها آمادگی داریم.

از سوی دیگر «اشکول گادی یارکنی» در پیامی به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که دیگر ممکن نیست بازگشت اوضاع به پیش از عملیات «صخره سخت» را بپذیرند.

اظهارات این دو مقام صهیونیست در حالی است که رژیم صهیونیستی طی چند روز گذشته حملات خود علیه نوار غزه به خصوص خان یونس را تشدید کرده و چند پایگاه مقاومت را هدف قرار داد و در این حملات یک پیرزن به شهادت رسید.

این حملات پس از آن آغاز شد که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که تونل جدید مقاومت در شرق رفح را که تا اراضی فلسطین اشغالی در جنوب باریکه غزه امتداد پیدا کرده، کشف نموده است.

این تونل کشف شده در نزدیکی منطقه صوفا واقع در شمال شرق رفح قرار دارد و در عمق 28 متری زیر زمین قرار گرفته است.

گردان های قسام نیز با انتشار بیانیه ای تصریح کرد که تونل کشف شده در جنوب نوار غزه قدیمی بوده و همان تونلی است که قسام اولین عملیات نفوذ به خطوط پشتی دشمن در جنگ 51 روزه در تاریخ 17/7/2014  را از طریق آن انجام داد و توانست اطلاعات مهم و حساسسی از دشمن بدست بیاورد.

این گردان ها افزود که رهبران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی همچنان سرنوشت منطقه را به بازی می گیرند و می خواهند دروغ تحویل جامعه خود و محافل منطقه ای و جهانی دهند که طی روزهای گذشته به هر شیوه ای در صدد آرام سازی و کنترل اوضاع بودند تا بدین گونه پیروزی هایی دروغین و خیالی برای خود کسب کند.