گذشته ترامپ برایش دردسرساز شد

گذشته دونالد ترامپ – نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان – روز به روز موانع بیشتری را پیش پای او برای ورود به کاخ سفید قرار می‌دهد. وی که حدود یک هفته پیش با پیروزی قاطع در انتخابات مقدماتی ایالت ایندیانا باعث کناره‌گیری آخرین رقبای بازمانده‌اش از دور رقابت‌ها شد، طی یکی دو روز اخیر با مشکلات و اتهامات جدیدی رو به رو شده است.

 

کمپین هیلاری کلینتون – نامزد پیشتاز دموکرات‌ها – روز گذشته (شنبه) با انتشار یک ویدئو، امتناع ترامپ از انتشار فرم اظهارنامه مالیاتی خود را دستمایه انتقادات جدید از این میلیاردر آمریکایی قرار داد.

 

از سال 1976 تاکنون تمامی نامزدهای ریاست جمهوری فرم اظهارنامه مالیاتی خود را علنی کرده‌اند. اما ترامپ با وجود آنکه پیش از شروع فعالیت‌های انتخاباتی خود وعده انجام این کار را داده بود، تاکنون از انجام آن امتناع کرده است. این در حالیست که هر دو نامزد دموکرات‌ها یعنی هیلاری کلینتون و برنی سندرز فرم‌های مربوط به مالیات بر درآمد خود را در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند. 

 

ترامپ روز جمعه در واکنش به اصرار خبرنگاران برای انتشار اظهارنامه مالیاتی خود اظهار داشت که نرخ مالیات پرداختی وی به آنها ربطی ندارد و وقتی تصمیم به انتشار اظهارنامه مالیاتی خود بگیرد، همه از آن مطلع می‌شوند!

 

علاوه بر این، ترامپ طی یکی دو روز گذشته در معرض یک رسوایی اخلاقی جدید قرار گرفته است. برخی خبرنگاران رسانه‌ها مدعی شده‌اند که ترامپ بیش از دو دهه پیش در مکالمات تلفنی مختلف درباره روابط عشقی خود با آنها سخن گفته است.

 

در همین ارتباط، واشینگتن پست روز گذشته نوار صوتی یکی از این مکالمات که مربوط به سال 1991 است را منتشر کرد. لحن صدای ترامپ در این نوار صوتی به گونه‌ای است که نشان می‌دهد او چندان در برابر جنس مخالف، مقاوم نیست! با وجود اینکه واشینگتن پست این مکالمه صوتی را به ترامپ نسبت می‌دهد و مدعی است که ترامپ در آن زمان به وجود صدای خود در این نوار اعتراف کرده است، ترامپ روز جمعه انتساب این نوار را به خود تکذیب کرد.

 

در این بین، روزنامه نیویورک تایمز نیز روز گذشته مقاله‌ای را بر اساس مصاحبه‌های خبرنگار خود با زنانی که برای ترامپ کار کرده‌اند یا در اماکن عمومی با او تعامل داشته‌اند، منتشر کرد که ابعاد جدیدی از الگوی رفتاری ترامپ در برخورد با زنان را نمایان می‌کند.

 

بسیاری از این زنان در مصاحبه خود با خبرنگار نیویورک تایمز اظهار داشتند که نگاه ترامپ به زنان یک "نگاه جنسی" است و او به زنان به چشم یک "کالای جنسی" نگاه می‌کند. برخی نیز مدعی شدند که ترامپ بارها درمورد "بدن" آنها اظهار نظر کرده است.