افشاگری جدید اسنودن از جزئیات بازجویی‌ها در گوانتانامو

اسناد جدیداً افشاشده از «ادوارد اسنودن»، پیمانکار اسبق سازمان «سیا» نشان می‌دهد پرسنل «آژانس امنیت ملی» آمریکا با ارتش این کشور و سایر بازجویان در زندان گوانتانامو همکاری کرده‌اند. 

«اینترسپت»، پایگاه اینترنتی فعال در انتشار اسناد «ادوارد اسنودن» دوشنبه نوشت اسناد داخلی «آژانس امنیت ملی آمریکا» نشان می‌دهد پرسنل نهادهای فوق‌الذکر در زمانی که زندانیان در «گوانتانامو» تحت شکنجه‌های بی‌رحمانه قرار گرفته‌اند، در این زندان مستقر بوده‌اند.

مطابق این گزارش، سازمان «مدیریت اطلاعات سیگنال» - سازمانی متشکل از نیروهای ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی آمریکا و با مأموریت نظارت بر ارتباطات نظامی سایر کشورها - در یک تبلیغ درون‌سازمانی از نیروهایش خواسته به بازجویی‌ها در زندان گوانتانامو ملحق شوند.

کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا دو سال پیش در گزارشی 600 صفحه‌ای از شکنجه‌های اعمالی بر مظنونان متهم به تروریسم در زندان گوانتانامو پرده برداشت. 

این گزارش فاش کرده بود که واشنگتن از روش‌های بحث‌انگیز مانند غرق مصنوعی، محرومیت از خواب، توهین‌های مذهبی و روش‌های دیگر برای بازجویی و اعتراف‌گیری از افراد بازداشتی استفاده کرده است.