مدرسه‌ای در لس‌آنجلس آمریکا می‌خواهد با پرداخت 88 میلیون دلار جریمه بابت آنچه سوء‌رفتار معلمان این مدرسه با دانش‌آموزان عنوان شده است از محاکمه فرار کند.

 

بر اساس گزارش روزنامه لس‌آنجلس تایمز، مسئولان مدرسه «میرامونت»(Miramonte Elementary school) برای حل و فصل پرونده سوء‌استفاده جنسی برخی معلمان از دانش‌آموزان دو پردیس این مدرسه مبلغ 88 میلیون دلار پیشنهاد داده است.

 

بیش از 30 دانش‌آموز و والدین آنها در این پرونده از این مدرسه شکایت کرده‌اند که دومین پرونده سیاه و ننگین در لس‌آنجلس محسوب می‌شود.

 

موجی از پیگردهای قانونی و پرونده‌های حقوقی در این رابطه در شهر لس‌آنجلس آمریکا به راه افتاده است که خواهان تغییرات و اصلاحات فوری در سیستم اداری و آموزشی این مدرسه شده‌اند.

 

ماجرا زمانی آغاز شد که در ماه مارس 2011، پدر و مادری به مدیر مدرسه شکایت می‌برند که یکی از معلمان دختران و پسران را سر کلاس درس می‌بوسد!

 

با اینکه بسیاری از دان‌آموزان این موضوع را تائید کردند اما این معلم همچنان به کار خود در مدرسه ادامه داد.

 

این معلم در حال حاضر به 25 سال زندان محکوم شده اس و در حال سپری‌کردن دوران محکومیتش است.

 

اما این تنها مورد از آزار و سوء‌استفاده جنسی از دانش‌آموزان نبود و در موردی مشابه یکی دیگر از معلمان متهم شد که 4 دانش‌آموز دختر را مورد تعرض قرار داده است و در نهایت وی نیز به 12 سال زندان محکوم شد.

 

«گرگوری مک نیر»(Gregory McNair)، وکیل ارشد این مدرسه معروف لس‌آنجلس در این رابطه گفت:"ما بسیار خوشحالیم که قادریم این موضوع را به این شکل حل و فصل کنیم و یک دادگاه دردناک را اینگونه پشت‌سر بگذاریم".

 

18 کودک و 19 نفر از والدین دانش‌آموزان این مدرسه به طور جداگانه از آن شکایت کرده‌اند.

 

این توافق فرآیندی را فراهم می‌کند که به هر یک از این خانواده‌ها و  دانشآموزان به طور متوسط 3 میلیون دلار جریمه پرداخت شود.

 

برخی از معلمان این مدرسه متهم هستند که دانش‌آموزان را به سفرهای غیرمجاز می‌بردند یا در زملن ناهار و زنگ‌های تفریح با دانش‌آموزان در اتاق درسی که درش بسته بود تنها می‌ماندند.