طالبان کشته شدن رهبرش را تکذیب کرد

شبکه خبری الجزیره قطر در خبری اعلام کرد که طبق اعلام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، یک هواپیمای بدون سرنشین این کشور «ملا اختر منصور»، رهبر جنبش تروریستی طالبان افغانستان را هدف گرفته است.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا با اعلام این که «ملا اختر منصور» مانعی در برابر تلاش‌های صلح میان دولت افغانستان و جنبش طالبان بوده و از مشارکت رهبران این جنبش تروریستی در مذاکرات صلح با کابل جلوگیری می کرد، تاکید کرد که وی در حملات تروریستی علیه غیر نظامیان و همچنین نیروهای افغانستان و آمریکایی دست داشت.

خبرگزاری رویترز نیز از برخی مسئولان آمریکایی نقل کرد که به احتمال زیاد رهبر طالبان افغانستان در حمله هوایی مذکور به هلاکت رسیده است.

این مسئولان آمریکایی با اعلام این که باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور اجازه انجام این حمله در مرز افغانستان با پاکستان را داده، تاکید کردند که پهپاد مذکور ملا اختر منصور را در خاک پاکستان هدف قرار داده است.

با این حال، شبکه الجزیره دقایقی پس از انتشار این خبر گزارش داد که سخنگوی جنبش طالبان افغانستان خبر کشته شدن رهبر این جنبش تروریستی در حمله هوایی هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را تکذیب کرده است.