تغییر طرح صلح عربی، برای خدمت بیشتر به اسرائیل
آل سعود در این طرح سرزمین فلسطین را به بهانه امضای توافقنامه سازش به صهیونیست های غاصب می بخشد.

چهارده سال از ارائه طرح صلح عربی می گذرد ولی این طرح مقبولیتی در میان ملت های عرب و مسلمان نیافته است و سران عرب به جای بازپس گرفتن این طرح کمیته ای را برای پیگیری و اجرای طرح ننگین سعودی ها تشکیل داده اند و هم اکنون درپی تغییر مفاد طرح هستند تا منافع رژیم صهیونیستی را بیش از پیش تأمین کنند. 

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که چند کشور عربی خواستار تغییر مفاد طرح صلح عربی برای تطابق دادن آن با منافع رژیم صهیونیستی شده اند، و خود این کشورها نیز برای بهبود و ارتقای روابط خود با رژِیم اشغالگر قدس اعلام آمادگی و ابراز تمایل می کنند که عربستان ، مصر و اردن در صف اول این کشورها قرار دارند و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این قضیه مطلع است.  

کشورهای عربی به واسطه تونی بلر و دیگران نامه ای به نتانیاهو فرستاده و در این نامه آمادگی خود را برای بهبود روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند و هم اکنون منتظر جواب نتانیاهو هستند تا تغییراتی را در طرح صلح عربی ایجاد کنند و این در حالیست که عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر چندی پیش طرح ازسرگیری مذاکرات سازش تشکیلات خودگردان فلسطین و صهیونیست ها را برای حل اختلافات فیمابین پیشنهاد کرد.

تغییر مفاد طرح صلح عربی هیچ معنایی بجز واداشتن کشورهای عربی به اعطای امتیازات بیشتر به رژیم صهیونیستی ندارد زیرا اخبار رسیده حاکیست که " لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینی، اسکان فلسطینی ها در کشورهای میزبان، تغییر مرزهای فلسطین به نحوی که حتی محدوده شهرک های صهیونیست نشین و مرز شهر قدس نیز جزء مرزهای اسرائیل محسوب شود و الحاق بلندی های اشغالی جولان سوریه به اسرائیل براساس بده بستان های خاص " اصلی ترین تغییرات پیشنهادی مذکور است.

کارشناسان معتقدند که برخی از کشورهای عربی درپی ائتلاف با اسرائیل به بهانه تغییر مفاد طرح صلح عربی برای تخریب سوریه ، یمن و دیگر کشورهای منطقه هستند.

گفته می شود که یکی از اهداف تغییر مفاد طرح صلح عربی همراه کردن کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی برای تجاوز مجدد به باریکه غزه است و کابینه این رژِیم نیز برای زمینه سازی تجاوز به غزه تغییر کرده است. آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در همین راستا چندی پیش تهدید به ریشه کن کردن مقاومت غزه کرده بود.