فرمان آغاز عملیات آزادسازی فلوجه صادر شد

 تلویزیون العراقیه گزارش داد، حیدر العبادی نخست وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، دستور آغاز عملیات برای آزادسازی شهر فلوجه را صادر کرد.

حیدر العبادی گفت شهر فلوجه نیز چون دیگر شهرهای کشور از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد خواهد شد و به آغوش وطن باز خواهد گشت. با هدف خروج اهالی شهر فلوجه از این شهر، مسیرهای امنی آماده شده است.

همچنین تلویزیون المیادین گزارش داد جنگنده های عراقی مواضع داعش را در منطقه نزال فلوجه هدف قرار دادند.

هدف قرار دادن مواضع داعش در راستای بمباران مقدماتی برای عملیات آزادسازی فلوجه صورت می گیرد.

 گردان های حزب الله عراق با هدف قرار دادن مواضع داعش در منطقه جبیل و الهیاکل در فلوجه از نیروهای مسلح عراق پشتیبانی موشکی به عمل آورد.

نیروهای مردمی عراق اعلام کردند که یگان موشکی تعدادی از تروریست های داعش که تلاش می کردند به کوه های مکحول بگریزند از پای در آورد.

رئیس دیوان وقف سنی عراق اعلام کرد آغاز عملیات آزادسازی فلوجه را امری فرخنده می دانم و از ملت عراق می خواهم در کنار ارتش و نیروهای عشایری قرار گیرند.

همچنین هواپیماهای عراقی هزاران اعلامیه در مناطق موصل، تلعفر، البعاج، الشوره، حمام العلیل و الشرقاط پخش کردند.

در این اعلامیه ها از شهروندان عراقی خواسته شده است از مقرهای داعش دور شوند زیرا این اماکن هدف نظامی محسوب می شوند.

همچنین به گزارش تلویزیون اسکای نیوز عربی، رئیس پلیس فدرال عراق اعلام کرد بیست هزار نیروی پلیس با انواع مختلف اسلحه شهر فلوجه را محاصره و خود را برای حمله به این شهر و بازپس گرفتن آن از داعش آماده کرده اند.

ارتش عراق از ساکنان فلوجه خواست از  مسیرهایی که امنیت آن مسیرها تامین خواهد شد شهر را ترک کنند در همین حال، داعش ساکنان حواشی شهر را مجبور کرده است در مرکز شهر حضور یابند تا بتوانند از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.