فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه از آزادسازی کامل شهرستان الکرمه در شرق فلوجه خبر داد.

سرلشگر «عبدالوهاب الساعدی» فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه با اعلام این خبر گفت:‌ پرچم عراق بر فراز شورای شهر و فرمانداری الکرمه واقع در استان الانبار برافراشته شده است.

وی تاکید کرد که ده‌ها تروریست عضو داعش در این عملیات کشته شده و در حال حاضر پاکسازی شهر از مین و بمب‌ها و تامین امنیت منازل بمب گذاری شده در حال انجام است.

الکرمه سرپل ورود به آزادسازی کامل فلوجه به شمار می رود و از این حیث دارای اهمیت راهبردی و استراتژیک است.

الساعدی تصریح کرد: عملیات آزادسازی بعد از به هلاکت رسیدن ده‌ها داعشی به دست نیروهای عراقی انجام شد و بخش مهندسی نیروهای امنیتی عراق در حال پاکسازی کامل شهر از مین ها و بمب های کار گذاشته شده احتمالی در معابر یا خانه ها هستند.

«شاکر جودت» رئیس پلیس عراق اعلام کرد: ارتش منطقه کرمه را در شرق شهر فلوجه در شرق استان الانبار از تروریست های داعشی پاکسازی و آزاد کرد.

وی افزود: نیروهای مردمی از ارتش عراق در آزادسازی منطقه کرمه پشتیبانی کردند.

رئیس پلیس عراق تصریح کرد: منطقه کرمه هم اکنون کاملاً تحت کنترل ارتش است.

در همین حال جنگنده های اف ۱۶ عراقی نیز یک کارگاه ساخت سلاح را در منطقه السجر هدف قرار داده و منهدم کردند.

در این حمله دستکم ۸ تروریست داعش به هلاکت رسیدند.

پیشتر نیز «احمد مخلف الدلیمی» فرماندار شهرستان الکرمه از آزادسازی منطقه الشهابی در مرکز این شهرستان خبر داده بود.

عملیات آزادسازی فلوجه از روز دوشنبه به دستور «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق آغاز شده است.

نیروهای شرکت کننده در این عملیات شامل نیروهای امنیتی، نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) و عشایر عراق پیش از آزادسازی کامل الکرمه و از آغاز عملیات موفق شدند منطقه الشهابی، کارگاه الشتایکر، منطقه اللیفیه، مخازن الکرمه و کارگاه سیمان روستای البوعوده، جملیه، کارگاه روغن شامپو و البوحدید را در جنوب کرمه را آزاد کنند.

خبرنگار اسکای نیوز عربی نیز گزارش داد که نیروهای عراقی وارد منطقه النعیمیه در فلوجه شدند و فرماندهی پلیس فدرال از بازپس‌گیری دو منطقه السجر و الصبیحات در شمال فلوجه خبر داد.