نظرسنجی انجام شده توسط مؤسسه "ریل کلیر پولیتیکس" موسوم به آرسی‌پی حاکی است که دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای نخستین بار بر هیلاری کلینتون پیشی گرفته است.

این نظرسنجی که طی روزهای 13 تا 19 ماه می [24 تا 30 اردیبهشت ماه] انجام شده نشانگر پیشتازی 0.2درصدی ترامپ بر کلینتون است. این نظرسنجی همانند 2 نظرسنجی دیگر انجام شده توسط واشنگتن پست و ای‌بی‌سی نیوز و نظرسنجی دیگر ان‌بی‌سی نیوز و وال استریت ژورنال است که نشانگر رقابت تنگاتنگ ترامپ و کلینتون است.

البته نظرسنجی وال استریت ژورنال و ان‌بی‌سی نیوز نشان می‌دهد که کلینتون و ترامپ با بالاترین نرخ دیدگاه منفی از سوی رأی‌دهندگان آمریکایی در تاریخ نظرسنجی‌های این کشور روبه‌رو شده‌اند.

نظرسنجی آرسی‌پی نشان می‌دهد که برنی ساندرز دیگر نامزد دموکرات انتخابات آمریکا از نظر دیدگاه مثبت رأی‌دهندگان بالاتر از ترامپ و کلینتون قرار گرفته و 43 درصد رأی‌دهندگان نسبت به وی دیدگاه مثبتی دارند. ساندرز نسبت به ترامپ یک برتری دورقمی داشته است.

نظرسنجی جدید مؤسسه "دیتا تارگتینگ" نیز حاکی است که 58 درصد رأی‌دهندگان آمریکایی از عملکرد ترامپ و کلینتون ناراضی هستند. 65 درصد رأی‌دهندگان نیز اعلام کرده‌اند که ترجیح می‌دهند به نامزدی غیر از ترامپ و کلینتون رأی دهند.