وزیر خارجه اوکراین به تهران سفر می کند

«پاولو کلیمکین» وزیر خارجه اوکراین بنا به دعوت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و به منظور انجام سفری 2 روزه بامداد فردا (یکشنبه) وارد تهران می‌شود.

وی قرار است صبح فردا با همتای ایرانی خود ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را مورد بررسی قرار دهد.

کلیمکین در این سفر با دیگر مقامات کشورمان از جمله حسن روحانی رئیس جمهوری دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیر خارجه اوکراین را در این سفر تعدادی از اعضا و روسای اتاق‌های بازرگانی همراهی می‌کنند که با مسئولان اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت.

ظریف امروز (شنبه)‌ نیز میزبان «لیناس لینکه ویچیوس» وزیر خارجه لیتوانی در تهران بود و قرار است فردا (یکشنبه)‌به منظور انجام سفر دوره‌ایش به قاره سبز پس از اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) راهی ورشو پایتخت لهستان شود و از آنجا به فنلاند، سوئد و لتونی سفر کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان اواسط اسفند ماه سال گذشته در اولین مرحله سفر‌هایش بعد از اجرای برجام به چند کشور جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه (اندونزی، سنگاپور، برونئی، تایلند، نیوزیلند و استرالیا) سفر کرد.

آنگونه که حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد ظریف سفر دیگری هم به قاره اروپا به فاصله کوتاهی از این سفر خواهد داشت.

سفر ظریف به آمریکای لاتین هم که قرار بود اردیبهشت ماه انجام شود به دلیل تحولات داخلی یکی از کشورهای مقصد به تعویق افتاد.