بزرگ ترین گروه حقوق بشری اسلامی در "آمریکا" کمپینی برای آگاهی عموم مردم غرب در مورد اسلام هراسی راه اندازی کرده است و اقدام به ساخت داروی نمادینی برای مقابله با اسلام هراسی کرده است.

«نیهاد عواد» مسئول برگزاری و مجری این کمپین در این باره گفت: باید عموم مردم غرب بدانند که ترس از اسلام نه تنها به جامعه مسلمانان آمریکا صدمه می زند، بلکه آزادی دینی و تساوی ارزش ها را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در کمپینی که این انجمن علیه اسلام هراسی به راه انداخته است، دارویی با نام «اسلاموفوبین» به عنوان داروی ضد اسلام هراسی معرفی شده است و در شبکه های اجتماعی تبلیغ شده و حتی قرار است این محصول برای خود جایی در تبلیغات تلوزیونی باز کند.

به گفته مسئولین این کمپین، این دارو، تنها یک بسته دوازده تایی از آدامس های بودن قند بوده و از لحاظ پزشکی هیچ ضرری ندارد.

این داروی نمادین در بسته بندی های دوازده تایی در بازار عرضه می شود و روی بسته این محصول نوشته شده است: «اسلاموفوبین» دارویی برای برطرف نمودن بیماری های مضمن اسلام هراسی است.

همچنین این دارو به عنوان قوی ترین فرمول در نوع خود معرفی شده و درمان دردهایی همچون: تعصبات کورکورانه، ترس نامعقول از مسلمانان و تفکرات نامعقول عنوان شده است.

صلح و دوستی تنها تاثیری است که در صورت استفاده از این دارو، بر روی بیماران مبتلا به اسلام هراسی ایجاد می شود.

همچنین بر روی جعبه این داروی نمادین، گروه هایی از مردم که باید از آن استفاده یا پرهیز کنند نوشته شده است و تاکید شده که این داور به هیچ عنوان مورد استفاده کسانی که معتقد به تعدد ادیان و فهم های متعدد اند، قرار نگیرد و تنها به کسانی تجویز می شود که به صورت کلیشه ای نسبت به مسلمانان تنفر دارند و معتقد به اسلام هراسی هستند.

از عوارض جانبی این دارو، احساس محبت نسبت به مسلمانان، پناهجویان و آوارگان و احساس آلرژی نسبت به تعصبات خشک علیه مسلمانان عنوان شده است .

به گفته مسئولین برگزاری این کمپین، این اقدام نمادین می تواند تاثیر خوبی داشته و رشد اسلام هراسی را کاهش دهد.

اسلام هراسی در کشور های غربی، خصوصا بعد از حملات تروریستی داعش به دو شهر "پاریس" و "بروکسل"، شکل تازه ای به خود گرفته و هر روز رو به فزونی است و گروه های مختلف اسلامی، سعی در مقابله همه جانبه با ترویج این تفکر دارند.