مفتی سرشناس وهابی در "عربستان سعودی"، گرفتن عکس سلفی با "گربه" را ممنوع و حرام اعلام کرد.

یکی از اعضای شورای عالی علمای عربستان اخیرا در گفتگوی تلوزیونی، اعلام کرد: گرفتن عکس سلفی با حیوانات، از جمله گربه حرام است.

در این گفتگوی زنده تلوزیونی، «صالح بن فوزان الفوزان» گفت: گرفتن عکس سلفی با گربه، موضوعیت ندارد، بلکه با سگ، گرگ و هیچ حیوان دیگری نباید عکس سلفی انداخت، مگر در مواقعی که ضرورتی ایجاب کند.

وی این فتوای مضحک را در پاسخ پرسش یکی از مخاطبان این برنامه که در مورد گرفتن عکس سلفی با حیوانات خانگی و نیز مشروعیت نگه داشتن گربه در خانه سوال پرسیده بود، ارائه داد.

این عضو شورای عالی علمای عربستان پیش از این نیز در اظهار نظری غیرعقلایی، مدعی شده بود: خورشید به دور زمین می چرخد و تاکید کرده بود که مقلیدینش، باید معتقد به این مساله بوده و به یافته های علمی در مورد گردش زمین به دور خورشید اعتنایی نکنند.

وهابیت یک فرقه ضاله و ساخته استعمار است که جمود فکری شدیدی در اعتقادات آنان موج می زند.

علمای این فرقه منحرف، هر از چند گاهی با صدور فتاوایی مشابه این فتوا و حتی مضحک تر از آن، علاوه بر نشان دادن ماهیت پست خود، از ضعف خود در فهم مسائل دینی پرده بر می دارند.

وهابیت پشتیبان فکری گروه های تروریستی و تکفیری همچون "القاعده" و "داعش" می باشد که تا کنون جنایات زیادی را در کشورهای مختلف مرتکب شده اند.