بلومبرگ: ژاپن تا سال 2019 مالیات خرید‌و‌فروش را افزایش نمی‌دهد

به نقل از بلومبرگ، «شینزو آبه،» نخست‌وزیر ژاپن، اعلام کرد افزایش مالیات خرید‌و‌فروش در این کشور تا اواخر سال 2019 (1398)، به تعویق خواهد افتاد. این تصمیم که برای تشویق مصرف‌کنندگان به خرید بیشتر کالا اتخاذ شده است، تلاش‌های دولت را برای کاهش بدهی‌های این کشور تحت تأثیر قرار خواهد داد. 

 

شینزو آبه پیش‌تر وعده داده بود اقتصاد ژاپن را چنان تقویت خواهد کرد که تحمل افزایش مالیات خرید‌و‌فروش را داشته باشد. وی همواره تأکید می‌کرد تنها شوک اقتصادی همانند ورشکستگی بانک سرمایه‌گذاری «براداران لیمن» (لیمن برادرز) و یا زلزله‌ای در بعاد وسیع، باعث تأخیر در اجرای این تصمیم خواهد شد.  

 

نخست‌وزیر ژاپن در گفتگو با قانونگذاران این کشور از حزب حاکم لیبرال-دموکرات (جی مینتو) اظهار داشت دولت به اقدامات اصلاحی خود و پیگیری سیاست‌های مالی برای افزایش رشد اقتصادی این کشور ادامه خواهد داد. وی همچنین وعده داد در انتخابات مجلس سنا که قرار است ماه آینده میلادی برگزار شود، پیروز خواهد شد.    

 

بانک برادران لیمن چهارمین بانک سرمایه‌گذاری بزرگ آمریکا بود که در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری و بانکداری اختصاصی فعالیت می‌کرد. این بانک سال 2008 اعلام ورشکستگی کرد که بزرگترین ورشکستگی در آمریکا به‌شمار می‌رود.