کره‌شمالی با تمجید از «ترامپ» وی را سیاست‌مداری عاقل و دوراندیش خواند

رسانه حکومتی کره شمالی با تمجید از «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا از مردم این کشور خواست به «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات رای ندهند.

به نوشته گاردین، سرمقاله «دی پی آر کی» روز سه‌شنبه (امروز) به نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا پرداخت و نوشت از پیشنهاد ترامپ برای گفت‌وگو میان آمریکا و رهبر کره شمالی استقبال می‌کند.

در این سرمقاله آمده است، نکات مثبتی در سیاست‌های ترامپ وجود دارد چرا که وی گفته است در جنگ میان دو کره ورود نمی‌کند. نویسنده ادامه داد، ترامپ برنامه دارد تا سیاست‌های آمریکا در شبه جزیره کره را نابود کند.

چراکه این نامزد جمهوری خواه در ماه مارس هشدار داده بود اگر سئول بودجه نظامی خود را افزایش ندهد، آمریکا نظامیان خود را از کره جنوبی خارج می‌کند.

در این سرمقاله آمده است چنین اتفاقی همسو با سیاست کره شمالی است که "یانکی به خانه‌ات برگرد" و ادامه داد وقتی چنین اتفاقی بیافتد و آمریکایی‌ها از شبه‌جزیره کره خارج شوند آن روز، روز اتحاد دو کره خواهد بود.

نویسنده همچنین افزود ترامپ سیاست‌مداری عاقل و نامزدی دوراندیش است و خواست مردم آمریکا به وی رای دهند. همچنین در ادامه نویسنده از مردم آمریکا درخواست کرده است به هیلاری کلینتون «کودن» رای ندهند.   

چندی پیش ترامپ در سخنانی گفته بود حاضر است با تغییر سیاست‌های واشنگتن، با رهبر کره شمالی به گفت‌وگو بنشیند.