همه چیز زیر سر هکرها است، ولیعهد از این حرف‌ها نزده است!

به گزارش خبرنگار افکارنیوز، دیروز روزنامه الوطن سخنان انتقادی ولیعهد عربستان در جمع سران «شورای همکاری خلیج» فارس که در آن از طولانی شدن جنگ در یمن انتقاد کرده و درباره سوریه گفته بود: "قرار بود با کمک آمریکا و ترکیه نظام سوریه ساقط شود اما نشد" را بر روی خروجی سایتش قرار داد.

الوطن نوشت: ولیعهد عربستان ضمن ابراز تأسف از بحران‌ها و کشمکش‌های زیاد طی دو سال اخیر (مدت زمان روی کار آمدن ملک سلمان) گفت اگر می‌خواهیم جهان عرب را به سوی امنیت و ثبات سوق دهیم باید در سیاست‌های گذشته و رفتارهای خود بازنگری کنیم و در صورت لزوم عقب‌نشینی لازم را که ممکن است دردناک هم باشد انجام دهیم.

 

 

این سخنان که به وضوح از وجود اختلاف‌های جدی در سیاست خارجی سران عربستان حکایت داشت، خیلی زود از خروجی سایت برداشته شد و مدتی بعد، سایت نیز از دسترس خارج شد. پس از این که سایت از دسترس خارج شد، برخی تحلیلگران آن را برنامه‌ای برای کاستن از اثرات سخنان ولیعهد عربستان دانستند تا این که امروز در حرکتی هماهنگ، منابع وابسته به عربستان ادعای هک شدن سایت را مطرح کردند!

رای الیوم مدعی شد: هکرهای خارجی (ایرانی) با هک کردن وب سایت روزنامه الوطن، بیاناتی منسوب به ولیعهد عربستان در بخشی از این روزنامه جای داده‌اند. هکرها به نقل از او نوشته‌‌اند: جنگ در یمن به درازا کشیده شده و از انتظاراتی که داشتیم خارج شده است.

روزنامه العربیه وابسته به حکام آل سعود نیز نوشت: رییس تحریریه روزنامه سعودی "الوطن"، ایران را به دست داشتن در هک شدن وب سایت این روزنامه (و تحریف گفته های ولیعهد عربستان) متهم کرد.

حال سوال اینجااست که چرا هکرها قبل از این که سایت روزنامه را از دسترس خارج کنند، ابتدا متن سخنان ولیعهد را از روی سایت برداشتند و پس از مدتی یادشان افتاد سایت باید از دسترس خارج شود؟!!! آیا هکرهایی که متن تحریف شده را در سایت گذاشتند، خودشان هم مقاله را برداشتند و هم سایت را از دسترس خارج کردند؟!