مقاومت سخت سندرز در برابر پیروزی کلینتون

 هیلاری کلینتون می کوشد تا با گسترش تبلیغات در ایالت کالیفرنیا، هرچه سریع تر آرای لازم برای تثبیت نامزدی خود در انتخابات آمریکا را به دست آورد.  

کلینتون در این باره اظهار کرده است: "من به کمپینی که در این ایالت برگزار شده است افتخار می کنم و باور دارم روز سه شنبه با اکثریت قاطع آرا پیروز انتخابات مقدماتی می شوم."

 

تمام اطلاعات فعلی خبر از پیروزی قطعی کلینتون می دهد؛ با این حال برنی سندرز حاضر نشده است از روند انتخابات خارج شود.

 

 برنی سندرز در یک کنفرانس خبری، رسانه ها را به دلیل شمارش آرای "نمایندگان ارشد" مورد انتقاد قرار داد و اظهار کرد بعید است کلینتون بتواند کل آرای این افراد را در آخرین دوره شمارش ها به دست آورد. وی امیدوار است در زمان رای‌گیری مجمع ملی حزب دموکرات، آرای وعده داده شده به کلینتون را به سوی خود جذب کند.

 

کلینتون ممکن است در شمارش نهایی آرا، به دلیل مقاومت سندرز با موانعی مواجه شود. تعدادی از اعضای حزب دموکرات نگران هستند که نبود اتحاد میان دو کاندیدا، می تواند به ضرر حزب باشد و شانس دونالد ترامپ را در پیروزی انتخابات افزایش دهد.

 

کلینتون برای پیروزی در انتخابات مقدماتی به تنها 29 رای دیگر نیاز دارد؛ اما بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، انتخابات روز سه شنبه می تواند تعداد رای بسیار بیشتری را برای وی به همراه داشته باشد.

 

سندرز اظهار کرده است که بدون توجه به نتایج انتخابات مقدماتی در ایالت های باقی مانده، تا آخرین فرصت ها از روند انتخابات کناره گیری نخواهد کرد. هنوز مشخص نیست که سندرز در صورت شکست آیا حاضر به حمایت از کلینتون می شود یا خیر؛ اما انتظار می رود او برای جلوگیری از پیروزی ترامپ این اقدام را انجام دهد.

 

یکی دیگر از موانع پیش روی کلینتون، 25 درصد از طرفداران سندرز هستند که اظهار کرده اند در مقابل ترامپ، حاضر به حمایت از کلینتون نیستند. این موضوع می تواند مشکلی بزرگ برای کلینتون در جریان اصلی انتخابات محسوب شود.