با حلول ماه مبارک رمضان، مسلمانان "انگلیس" طولانی ترین روز های این ماه مبارک را در طول ۳۳ سال گذشته تجربه خواهند کرد.

به علت طولانی بودن روز در این کشور در این فصل از سال، مسلمانان این کشور، باید روزانه ۱۹ ساعت روزه گرفته و فاصله بین افطار تا سحر آنان، فقط پنج ساعت است.

"دستیار دبیرکل انجمن مسلمانان انگلیس" در گفتگو با روزنامه "گاردین" در این باره گفت: در دو سه سال اخیر، مسلمانان انگلیس روزهای طولانی ای برای روزه گرفتن تجربه کرده اند ولی مسلمانان این کشور در ماه رمضان امسال، با بلند ترین روزها در طول ۳۳ سال اخیر مواجه هستند و روزانه باید ۱۹ ساعت را روزه بگیرند.

«ابراهیم مقرا» در ادامه افزود: اما این تنها یک آزمایشی است که مسلمانان انگلیس با آن مواجه اند و قطعا همه آنان جز تعداد اندکی از آن با سربلندی بیرون خواهند آمد. البته سالمندان و کسانی که دارای ضعف جسمی بوده و با تحت درمان پزشکی قرار دارند و نیز بانوان باردار، از این تکلیف الهی معاف خواهند بود.

گفتنی است، مسلمانان در "دانمارک" با داشتن طولانی ترین روز ها در این فصل از سال، طولانی ترین روزه داری را به خود اختصاص خواهند داد.

مسلمانان دانمارک در ماه رمضان جاری، باید ۲۱ ساعت را روزه گرفته و فقط سه ساعت بین افطار تا سحر آنان فاصله وجود دارد.

از سوی دیگر، کشور "آرژانتین" کوتاه ترین روز ها را این موقع از سال تجربه می کند و مسلمانان این کشور، تنها ۹ ساعت ۳۰ دقیقه از شبانه روز را روزه خواهند گرفت و ۱۴ ساعت و ۳۰ دقیقه، بین افطار و سحر آنان فاصله وجود دارد.