فتواهای عجیب داعش در خصوص ماه مبارک رمضان

 داعش در خصوص ماه مبارک رمضان فتواهای عجیبی دارد که از جمله آنها باطل بودن روزه افرادی است که عضو این گروه تروریستی نیستند.

 

طبق اعلام حساب های کاربری وابسته به داعش در شبکه های اجتماعی، از جمله فتواهای عجیب داعش باطل بودن روزه افراد غیر عضو داعش و حرام بودن خروج زنان در روز در ماه مبارک رمضان از خانه است.

 

شبکه های اجتماعی شماری از فتواهای داعش را منتشر و اعلام کرده اند در صورتی که هرکس با آنها مخالفت کند، خود را در معرض مجازات این گروه تروریستی قرار داده است. این فتواها بطور ویژه درباره زنان بوده و در برخی از آنها بطور کلی به مردان نیز اشاره شده است.

 

نخستین فتوای داعش در خصوص خروج زنان در روز در ماه مبارک رمضان است. طبق این فتوا زنان نباید در روز از خانه خارج شوند؛ بلکه خروج آنها باید پس از نماز مغرب به همراه یک محرم باشد. این فتوا طبق اعلام داعش برای جلوگیری از فتنه و نگاه جوانان صادر شده است.

 

فتوای دوم در خصوص سالنهای آرایشی است که طبق آن باید بطور کامل در ماه رمضان بسته باشند و کوتاه کردن مو در این ماه ممنوع است. همچنین باید تمامی تصویرها از مغازه های آرایشی – چه زنانه و چه مردانه- برداشته شود.

 

فتوای سوم ممنوعیت آرایش های مدل جدید مو و یا مالیدن هرگونه ماده ای به مو مانند ژل است.
اما فتوای چهارم که بسیار عجیب به نظر می رسد، این است که هرکس داعش را دوست نداشته باشد، روزه اش پذیرفته نیست. داعش در این فتوا استناد کرده همانطور که هرکس نماز نخواند، روزه اش پذیرفته نیست، هرکس نیز که داعش را دوست نداشته باشد روزه اش مورد قبول واقع نخواهد شد و روزه وی جز گرسنگی و عطش چیز دیگری به همراه ندارد.