دادستان امریکایی شواهد جدید پروندۀ رضا ضراب را رو کرد!

گروه اقتصادی- برافمن –وکیل ضراب در این پرونده- اعلام کرد: موکلم انگلیسی را به خوبی نمی‌داند و در نخستین بازجویی نیز نتوانست پرسش‌ها را کاملاً متوجه شده و به آنها پاسخ دهد.

به گزارش افکارنیوز، دادگاه با ارائۀ شواهدی مدعی شد رضا ضراب یک دورۀ تجارت الکترونیکی را در یک دانشگاه آمریکایی گذرانده و موفق به اخذ دیپلم آن گردیده است. همچنین در چت‌هایی که با دوستانش در واتساپ داشته نوشتار انگلیسی داشته است. یکی از جالب‌تری شواهد دادستان، گواهی عدم سوء سابقه‌ای است که رضا ضراب آن را از دادستانی کل ترکیه در استانبول دریافت کرده که توسط دفتر اسناد رسمی، ترجمۀ انگلیسی شده است. این گواهی عدم سوء سابقه، در تاریخ 29 آوریل 2015 صادر شده است.

دادستان، کشتی، هواپیما و زیردریایی ضراب را از پیام‌های واتساپ او پیدا کرد!

دادستان پرونده همچنین اعلام کرده ضراب در نخستین دفاعیه‌اش، اموال خود را در ایالات متحده امریکا پنهان کرده و هیچ کدام از آنها را به دادگاه معرفی نکرده بود که بر اثر بررسی پیام‌های موجود در واتساپ تلفن همراهش، این اموال رو شدند. همچنین بررسی این پیام‌ها نشان داده که ضراب انگلیسی را به خوبی می‌داند. در گوشی تلفن همراه رضا ضراب مخاطبی با عنوان "Ademturkey" در واتساپ، پیام‌هایی راجع به نگهداری از قایق تفریحی‌اش، استفاده از هواپیمای خصوصی او و درج یا عدم درج لوگوی شرکت ضراب روی بدنۀ زیردریایی‌اش با ضراب رد و بدل کرده‌ است. دادستان اعلام کرده که این پیام‌ها از هر دو طرف به انگلیسی مبادله شده و این در حالی است که ضراب در نخستین گزارشی که دربارۀ اموال خود به دادگاه ارائه کرده، از قایق تفریحی، هواپیمای خصوصی و زیردریایی هیچ سخنی نگفته و بر گفته‌هایش تأکید کرده است. دادستان همچنین اعلام کرده پیام‌های مبادله‌شده در واتساپ ضراب که به عنوان مدرک به دادگاه ارائه شده، به کشتی‌های دیگر او و احتمال مصادرۀ آنها اشاره شده و گفته شده باید مدارک این اموال به نام پرستار فرزند ضراب شود که این پیام‌ها نیاز به بررسی بیشتری دارند.

ضراب در پیام‌هایش نوشته: پنج زبان را می‌دانم!

بر اساس مدارک ارائه‌شده توسط دادستانی، رضا ضراب که گذرنامه‌های ایران، ترکیه و مقدونیه را دارد، موفق به دریافت گذرنامه از فدراسیون سنت‌کیتس نیز شده است. دادستان گفت ضراب در فرم درخواست گذرنامۀ سنت‌کیتس اعلام کرده که پنج زبان را می‌داند که یکی از آنها انگلیسی است.

منبع: پایگاه اینترنتی تُرک Haberler.com