ارتش لبنان اعلام کرد یک دستگاه جاسوسی را در داخل یک شیء سنگ‌نما در شهرستان جبل شوف در استان جبل لبنان کشف کرده است.

 

خبرگزاری رسمی لبنان (ان.ان.اِی) در گزارشی نوشت: این دستگاه در داخل یک شیء پلاستیکی سنگ نما در منطقَۀ سبزِ میان کوه الباروک و ناحیۀ عین زحلتا در جنوب غرب لبنان کشف شده است.

 

سه ساک قفل شده نیز در کنار این سنگ مصنوعی یافت شده‌اند و از آن‌ها کابل آویزان بوده است.

 

جاسوسی از لبنان با یک سنگ!+ عکس

 

ارتش لبنان ضمن تأیید این خبر اعلام کرد این دستگاه جاسوسی به یک سیستم تقویت صدا متصل بود و سه ساک موجود در کنار آن نیز، تجهیزات مربوط به راه‌اندازی این دستگاه بودند.

 

ارتش لبنان و نیروهای جنبش مقاومت حزب‌الله در گذشته چندین دستگاه جاسوسی را که برخی از آن‌ها متعلق به رژیم صهیونیستی بوده است، کشف و خنثی کرده‌اند.

 

اسرائیل همچنان به تاکتیک‌های تهاجمی خود برای ایجاد هرج و مرج در لبنان ادامه می‌دهد. این رژیم از شبکۀ مخابراتی غیرنظامی و نظامی حزب‌الله جاسوسی می‌کند.

 

از سوی دیگر، ارتش لبنان روز سه‌شنبه (18 خرداد) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد دو نفر از اعضای گروه تروریستی و تکفیری داعش را در حومۀ شهر عرسال در مرز سوریه در شمال شرق لبنان دستگیر کرده است.

 

لبنان به واسطۀ حضور تروریست‌های خارجی در سوریه، کشور همسایۀ خود که از سال 2011 میلادی با دولت این کشورمی‌جنگند، با ورود تروریست‌‎ها به داخل مرزهای خود روبرو شده است.

 

علاوه بر گروه تروریستی داعش، تروریست‎های گروه جبهه النصره نیز که شاخۀ القاعده در سوریه هستند، در حومۀ عرسال به فعالیت می‌پردازند.

 

تروریست‎ها در اوت سال 2014 میلادی (حدود مرداد ماه 1393) برای مدت کوتاهی عرسال را تصرف کرده و چندین نیروی ارتش و پلیس لبنان را  گروگان گرفتند.

 

تروریست‌ها برخی از گروگان‌ها را اعدام کردند، اما در دسامبر سال 2015 میلادی (حدود آذر ماه 1394) با اجرای یک توافق مبادلۀ اسرا، تعداد زیادی از آن‌ها آزاد شدند.